Blauw Research reikt de prijs jaarlijks uit op basis van een onderzoek onder hypotheekadviseurs. Florius was eerder in 2017 en 2015 al winnaar. In 2008 en 2007 ging de Gouden Spreekbuis mee onder de naam Bouwfonds. Dit jaar waren ook Aegon en ING genomineerd. “Florius dankt deze uitverkiezing voornamelijk aan de manier waarop de geldverstrekker zijn innovatieve kracht inzet en constant in beweging is, op zoek naar vernieuwing en verbetering in de hypotheekmarkt. Daarbij telt ook de manier waarop Florius omgaat met betalingsproblemen van haar klanten in tijden van de coronacrisis mee”, aldus Blauw. “De jury ziet dat Aegon de grootste stappen heeft gemaakt, maar dat Florius haar zaken (nog) beter op orde lijkt te hebben.”
Meest overwogen
Florius bleek dit jaar de meest overwogen verstrekker met de hoogste voorkeurspositie. “Ook laat Florius een mooie stijging zien in de NPS-score. Vooral op het gebied van ondersteuning tijdens de coronacrisis en digitalisering weet de winnaar zich te onderscheiden”, aldus de jury. “Florius presenteert zich als een verstrekker die zijn zaakjes op orde heeft. Met feiten en cijfers laat de verstrekker zien dat het zich op vele fronten ontwikkelt.”
Aandacht voor corona
Dit jaar was er extra aandacht voor de ontwikkeling van goede initiatieven, proposities en/of dienstverlening waarmee de adviseur beter presteert, het concreet maken hoe het belang van de consument zwaar weegt en het zetten van grote stappen met data en digitalisering. Ook keek de jury naar hoe de geldgevers inspelen op Covid-19. “Vanaf maart hebben we bijna 3.000 klanten geholpen in de coronacrisis, waarbij ons uitgangspunt was om zo snel mogelijk direct een concrete oplossing aan te bieden en hiermee duidelijkheid te geven. Daarnaast hebben we veel geïnvesteerd in de digitale verbetering van het hypotheekproces, om zo het proces voor het afsluiten van een hypotheek te vereenvoudigen voor zowel de adviseur als de klant. Deze investeringen zien we onder andere terug in de stabiele en voorspelbare doorlooptijden van onze acceptatie”, aldus Florius-directeur Karin Polman.