Inshur, ook actief in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten, ging in september van start en sloot binnen een paar uur de eerste verzekering. Inmiddels hebben ruim 13.000 bezoeken meer dan 1.800 offerteaanvragen opgeleverd. Volgens Inshur-CEO Dan Bratshpis is het succes in Nederland "een fantastische uitgangspositie voor digitale innovatie op de verzekeringsmarkt voor chauffeurs en het geeft ons een Europese basis voor uitbreiding in 2021."
Speciaal team
Van Leeuwen is aangetrokken om die uitbreiding te realiseren. Ze heeft twintig jaar ervaring in de branche, bij onder meer Aon, ING en Castel Underwriting, en moet niet alleen voor verdere groei gaan zorgen bij het huidige taxiproduct, maar ook met nieuwe aan autoverzekeringen gerelateerde producten. Daar wordt een speciaal team voor opgezet. "De digitale verschuiving is in veel fintechsectoren en vooral verzekeringen in een stroomversnelling geraakt. Ik ben enorm onder de indruk van de groei van Inshur in New York, het Verenigd Koninkrijk en nu in Nederland. Het digitale verzekeringsplatform zorgt ervoor dat producten in recordtijd worden ontwikkeld en gelanceerd. Wij zorgen voor gezonde concurrentie op deze commerciële autoverzekeringsmarkt."
Samenwerking Van Ameyde
Inshur gaat voor het claimsmanagement samenwerken met Van Ameyde, dat de Claims Suite levert. "Daarmee is bij een ongeval of schade de chauffeur zo kort mogelijk van de weg. In deze sector heeft ieder moment dat de chauffeur niet op de weg zit, gevolgen voor zijn inkomen. Deze oplossing maakt gebruik van het digitale platform en het netwerk van herstelbedrijven van Fixico. Daarmee wordt het herstelproces van begin tot eind gestroomlijnd en getransformeerd."
Inshur wordt ondersteund door Munich Re Digital Partners en door verzekeraar Wakam, sinds september de nieuwe naam van het Franse La Parisienne.