
Een groot deel van de Nederlandse verzekeringsportefeuille verloopt via het intermediair. De diversiteit onderling daarbij is groot; het kan uitmaken of iemand via...
Een groot deel van de Nederlandse verzekeringsportefeuille verloopt via het intermediair. De diversiteit onderling daarbij is groot; het kan uitmaken of iemand via...
Hoe tevreden zijn consumenten eigenlijk over de digitale dienstverlening van hun financieel adviseur? Behoorlijk, zo blijkt uit een deelonderzoek van Miles Research...
Vanaf 2023 wordt het Dienstverleningsdocument (DVD) vervangen door de Vergelijkingskaart. Het DVD werd te weinig gebruikt door consumenten. Een eenvoudigere inhoud...
Miles Research is een marktonderzoeksbureau gespecialiseerd in de Verzekeringssector. Daarom zijn we ook ‘huisleverancier’ van onderzoek voor Assurantie Magazine....
Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) hebben grote invloed op de op schadelast van autoverzekeraars. In positieve zin. Die verwachting hebben vier op de vijf...
De verzekeringssector hecht veel waarde aan duurzaamheid. Echter, wanneer professionals persoonlijk nadeel ondervinden van duurzaamheid, dan is het onderwerp opeens...
Te trage digitalisering, een beperkte IT-capaciteit verlies van persoonlijk contact. Dat zijn de grootste frustraties van professionals in de verzekeringssector, zo...
Wat als je een klant moet terugroepen naar kantoor omdat hij vergeten is een papieren inboedelwaardemeter in te vullen? Dat moet beter kunnen. Verzekeraars dienen...
Personeelstekorten zijn er in elke sector. Door de toegenomen werkdruk zullen de verzuimcijfers alleen maar oplopen. Hoe ver mogen inkomensverzekeraars gaan om dat...
Wat als je een klant moet terugroepen naar kantoor omdat hij vergeten is een papieren inboedelwaardemeter in te vullen? Dat moet beter kunnen. Verzekeraars dienen...