Alles over miles research

Media belangrijkste informatiebron Wtp; dienstverleners ver achterop
Consumenten halen hun kennis over de nieuwe pensioenwet en de gevolgen voor hun situatie voornamelijk uit het nieuws. Uit een onderzoek onder 562 consumenten in...

Consumentenonderzoek: lumpsum pensioen vooral gewenst voor onverwachte uitgaven
Wie de pensioengerechtigde leeftijd bereikt, kan straks een deel van het opgebouwde pensioenvermogen in één keer opnemen. Maximaal 10 procent. Tegenstanders zijn...

Consumentenonderzoek: vaakst genoemde aspect van Wtp bestaat niet
We krijgen er allemaal mee te maken. Maar wat weet een gemiddelde consument nu eigenlijk van de nieuwe pensioenwet? Marktonderzoeker Miles Research vroeg in...

Advies uit omgeving, contact en prijs bepaalt keuze intermediair
Een groot deel van de Nederlandse verzekeringsportefeuille verloopt via het intermediair. De diversiteit onderling daarbij is groot; het kan uitmaken of iemand via...

Onderzoek: Consument dik tevreden over digitaliseringsgraad van adviseur
Hoe tevreden zijn consumenten eigenlijk over de digitale dienstverlening van hun financieel adviseur? Behoorlijk, zo blijkt uit een deelonderzoek van Miles Research...

AM Onderzoek: Scoort de Vergelijkingskaart beter dan het DVD?
Vanaf 2023 wordt het Dienstverleningsdocument (DVD) vervangen door de Vergelijkingskaart. Het DVD werd te weinig gebruikt door consumenten. Een eenvoudigere inhoud...

Miles Research: specialist voor marktonderzoek in de verzekeringssector
Miles Research is een marktonderzoeksbureau gespecialiseerd in de Verzekeringssector. Daarom zijn we ook 'huisleverancier' van onderzoek voor Assurantie Magazine....

Onderzoek AM: zelfrijdende auto tempert schadelast
Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) hebben grote invloed op de op schadelast van autoverzekeraars. In positieve zin. Die verwachting hebben vier op de vijf...

Onderzoek AM: duurzaamheid belangrijk; als de professional er zelf maar geen...
De verzekeringssector hecht veel waarde aan duurzaamheid. Echter, wanneer professionals persoonlijk nadeel ondervinden van duurzaamheid, dan is het onderwerp opeens...

Onderzoek AM: trage digitalisering grootste frustratie van branche
Te trage digitalisering, een beperkte IT-capaciteit verlies van persoonlijk contact. Dat zijn de grootste frustraties van professionals in de verzekeringssector, zo...