Onderzoek: Consument dik tevreden over digitaliseringsgraad van adviseur

Onderzoek: Consument dik tevreden over digitaliseringsgraad van adviseur

Hoe tevreden zijn consumenten eigenlijk over de digitale dienstverlening van hun financieel adviseur? Behoorlijk, zo blijkt uit een deelonderzoek van Miles Research naar klantervaringen bij intermediairs, onder net geen duizend consumenten. Gemiddeld krijgen advieskantoren een 7,7, tegenover een 7,5 voor de verzekeringsbranche als geheel. Wie pas heel recent klant is geworden van een tussenpersoon, heeft overigens een andere ervaring.

Miles Research maakte in het onderzoek onderscheid naar het aantal jaren dat iemand klant is. Consumenten die het langst tot dezelfde portefeuille van een adviseur behoren (vijf jaar of langer) geven de digitaliseringsgraad een 7,8. Een keurig cijfer. Wie echter nog geen jaar bij de club zit, geeft de branche als geheel een 6,9 en z’n adviseur een 7,0.

Bekijk hier alvast de resultaten uit het hele tevredenheidsonderzoek.

Adviseurs over hun software

Adviseurs zelf geven hun eigen digitaliseringsgraad overigens een iets lager cijfer. Intermediairs in het AM Expertpanel kwamen tot gemiddeld een 7,2. De ergernissen die hun software oplevert zijn vaak het gevolg van trage updates of verouderde applicaties.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.