Degenen die zich hebben ingeschreven voor de kennissessie zijn inmiddels in kennis gesteld van de nieuwe datum. Vorig jaar is de eerste succesvolle kennissessie gehouden, waarin Kifid-uitspraken centraal staan. In de septemberbijeenkomst komen nieuwe cases aan de orde.
Recente uitspraken Kifid behandeld
In de kennisbijeenkomst praten verzekeringsadvocaten financieel dienstverleners bij aan de hand van recente uitspraken van het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening over de nieuwste inzichten op het terrein van advies, zorgplicht en kleine lettertjes.
Juridische toelichting op uitspraken
Robin van Beem en Coen Fledderus van Polis Advocaten gaan in op advies en zorgplicht. Polis Advocaten is gespecialiseerd in juridische dienstverlening voor de financiële branche, met name gericht op het intermediair. De advocaten zijn ook verbonden aan de uitsprakenbank van Kifid. Op AMkifid-uitsprakenbank voorzien advocaten van drie kantoren de Kifid-uitspraken die op amweb zijn gepubliceerd van een juridische toelichting. Dat kan een duiding zijn van het vonnis of een praktijkles die eruit getrokken kan worden. De database wordt wekelijks aangevuld met nieuwe uitspraken plus duidingen. Toegang is beschikbaar voor AMmembers.
Polisgeschillen aan de orde in kennissessie
Polisgeschillen is het onderwerp waarop Lisette de Haan en Maartje Boender van V&A Advocaten ingaan. Ook dit kantoor is verbonden aan de uitsprakenbank. In de kennissessie gaan de advocaten in op polisgeschillen die V&A Advocaten, een nichekantoor dat gespecialiseerd is in verzekerings- en aansprakelijkheidsrecht, recent heeft behandeld.
Oplossen klachten kan ook klantvriendelijk
Hoe los je klachten klantvriendelijk op? Op die vraag gaat Eveline Ruinaard van Kifid in tijdens de kennissessie. Zij is sinds begin 2017 voorzitter van de geschillencommissie en daarnaast als directeur verantwoordelijk voor het financiële klachteninstituut.
Meer weten over de kennissessie of aanmelden. Ga naar de website.