Michiel Meijer wordt algemeen directeur Van Bruggen Adviesgroep

Michiel Meijer wordt algemeen directeur Van Bruggen Adviesgroep

Het directieteam van Van Bruggen Adviesgroep breidt in januari volgend jaar uit met Michiel Meijer als algemeen directeur. Meijer wordt verantwoordelijk voor de uitbouw van de huidige formule.

Meijer's focus zal volgens de Van Bruggen Adviesgroep liggen op een verdere verhoging van klanttevredenheid, optimalisatie en intensivering van klantcontactmomenten én het bereiken van de juiste balans tussen online en offline onafhankelijk advies. Meijer vervulde eerder rollen bij ING, Florius, De Hypotheker en ABN Amro.

Met ingang van het nieuwe jaar komt de dagelijkse leiding van Van Bruggen Adviesgroep in handen van Michiel Meijer en Henk van de Bunt. Grootaandeelhouder Pieter van Tuinen zal in het nieuwe directieteam de positie van directievoorzitter bekleden. Hij zal zich richten op het sluiten van mogelijke samenwerkingen en het uitrollen van bestaande en nieuw te ontwikkelen (online-)dienstverlenings-concepten.

Snelle groei

Van Tuinen: “Wij hebben immers de ambitie om toonaangevend marktleider te worden. Gezien de snelle groei in de afgelopen jaren en de snel veranderende markt heeft onze organisatie behoefte aan een ervaren en daadkrachtig directieteam. Michiel heeft ruime kennis en ervaring in de hypotheekmarkt en franchisewereld én hij weet veranderingen in de dienstverlening te realiseren. Dankzij eerdere managementrollen en ondernemerschap die Michiel is hij de uitgelezen persoon om onze doelstellingen mede vorm te geven.”

Ambitie

Meijer: “Van Bruggen Adviesgroep is uitstekend gepositioneerd om invulling te geven aan de ambitie om toonaangevend marktleider te worden. Van Bruggen Adviesgroep heeft, heel dapper, in 2008 al de basis gelegd om het bedrijf klaar te maken voor de toekomst. Er is in dat jaar een enorme reorganisatie doorgevoerd. Als één van de eerste franchiseorganisaties ging men over op fee- en urendeclaratie en koos men voor gestructureerde verbreding van de dienstverlening aan haar klanten. In 2008 werd tevens het verdienmodel van de franchisenemers fors verbeterd door de afdracht in één klap te halveren. ‘Never waste a good crisis’ is zeker van toepassing op dit bedrijf. Tijdens de financiële crisis is de omzet van Van Bruggen Adviesgroep juist gegroeid en zijn veel nieuwe franchisenemers ingestapt. Kortom: Een partij waarvan ik echt heel graag onderdeel wil gaan uitmaken.”

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.