Fred Visch begon opnieuw: 'Binnen twee dagen een voorlopige dekking'

Fred Visch begon opnieuw: 'Binnen twee dagen een voorlopige dekking'
Fred Visch: "Een paar oud-klanten die ik sprak zeiden: waarom begin je niet weer voor jezelf?"

Fred Visch begon op zijn 69e opnieuw voor zichzelf als verzekeringstussenpersoon voor de zakelijke markt. In een recordtijd sloot hij voor de tweede keer een BAVAM-polis af. Hij hoopt ook nu een 'winstgevende' adviseur te zijn.

“Ik ben begonnen bij ING Bank, ik was directeur van het kantoor hier in Dronten. Later werd ik werkzaam bij een groot makelaars- en assurantiekantoor dat bij ING in de boeken stond. Ik heb er vijf jaar gewerkt, tot ik besloot voor mezelf te beginnen. Dat was in 1999. Met een negatief vermogen, alleen 100% vertrouwen. In 2015 had ik zes man in dienst.

“Eind 2015 verkocht ik de aandelen, en bleef er nog wel werken. Maar ik ben ondernemer – eigenwijs, dat zegt mijn vrouw ook – en ik merkte dat ik de zaken liever op mijn eigen manier regelde.” Mede door mijn pensioengerechtigde leeftijd nam ik mijn ontslag.

Elke dag Netflix kijken

“Thuis overlegde ik: wat zal ik nu gaan doen? Mijn vrouw werkt ook nog. Moet ik dan elke dag tot tien uur in bed liggen, de krant lezen, Netflix kijken? Dan stomp ik af. Een paar oud-klanten die ik sprak zeiden: waarom begin je niet weer voor jezelf? Toen heb ik in overleg met mijn vrouw de knoop doorgehakt en in november 2021 opnieuw mijn vergunning aangevraagd bij de AFM. Al mijn certificaten had ik nog. In februari 2022 ontving ik weer de vergunning. Ik ga door met werken zo lang ik er plezier in heb.

“Ik heb uitsluitend zakelijke klanten – voor particulieren ben ik waarschijnlijk te duur. Het zijn bedrijven in allerlei sectoren: van horeca tot metaal, tot aannemers in de bouw, detaillisten, agrariërs. Sommige eigenaren ken ik al dertig jaar. Ik ben voor hen niet alleen verzekeringstussenpersoon, maar ook sparring partner.

Ik ben de mensen van de Vereende eeuwig dankbaar dat ze mij, als startende ondernemer, zo snel geholpen hebben”

“Dat vind ik het leukste aan mijn werk: het contact met de klant, het feit dat ik toegevoegde waarde kan bieden, dat klanten mij voor 100% hun vertrouwen geven. Dat houdt mij fit en actief.”

Snel geholpen

“Maar goed, vooruitlopend op de nieuwe vergunning moest ik van de AFM een beroepsaansprakelijkheidsverzekering afsluiten. Een kantoor in mijn netwerk bood aan te bemiddelen. Maar de behandeling van de aanvraag duurde zó lang dat ik dacht: ik lijk wel gek, ik heb altijd tot mijn volle genoegen een verzekering gehad bij de BAVAM. Destijds, in 1999, had ik ook al voor hen gekozen. Omdat ze marktleider zijn en een prima reputatie hebben.

“Dus ik belde de Vereende. Binnen twee dagen kreeg ik een voorlopige dekking. Die was voldoende voor de AFM om mij mijn vergunning te verlenen. Dus ik ben de mensen van de Vereende eeuwig dankbaar dat ze mij, als startende ondernemer, zo snel geholpen hebben.”

Ze zijn goed bereikbaar. Niet zoals andere verzekeraars, met een telefoonmenu en een wachtrij”

Nooit een casus gemeld

“Ze zijn trouwens goed bereikbaar moet ik zeggen. Niet zoals andere verzekeraars, met een telefoonmenu en een wachtrij. Ik zou de BAVAM zonder meer aanraden bij collega’s. Zo lang ik besta, blijft de BAVAM mijn beroepsaansprakelijkheidsverzekeraar."

“Ik heb nu – inclusief mijn vorige ondernemerschap – zestien jaar ervaring met de BAVAM, maar ik heb nog nooit een casus hoeven te melden. Hooguit heb ik een paar keer telefonisch contact met ze gehad. Ik doe mijn best de komende jaren zo’n lucratieve polishouder te blijven: altijd netjes premie betalen, en hopelijk nooit een claim indienen.”

Dit artikel wordt aangeboden door partner De Vereende.