Alles over Automatisering

Stormbot Achmea: 'Meer tijd voor claims waar persoonlijk contact ertoe doet'

Stormbot Achmea: 'Meer tijd voor claims waar persoonlijk contact ertoe doet'

Klanten van Achmea die bij calamiteiten telefonisch hun schades willen melden, kunnen tegenwoordig ook bellen met de stormbot. Hiermee wil de verzekeraar de...

AFM kritisch op hypotheekbranche, 3 partijen onzorgvuldig rond maatwerkhypotheek

AFM kritisch op hypotheekbranche, 3 partijen onzorgvuldig rond maatwerkhypotheek

In het gisteren gepubliceerde jaarverslag blikt de AFM terug op een uitdagend 2023. De toezichthouder is onder meer kritisch op de hypothekenbranche.

IG&H (schade particulier): inzet op standaardisatie en automatisering loont

IG&H (schade particulier): inzet op standaardisatie en automatisering loont

De toenemende standaardisatie en automatisering in de particuliere schadeverzekeringsmarkt heeft grote effecten, waaronder op de tevredenheid van intermediairs met...

Adviseur tussen de wal en 't schip

Adviseur tussen de wal en 't schip

"Dat kan toch niet de bedoeling zijn", verzuchtte een adviseur nadat hij veroordeeld werd tot het betalen van 19.000 euro aan schade en kosten. Een advies,...

SIVI op de A12, een olievlek…

SIVI op de A12, een olievlek…

Zonder mandaat toch resultaat. Eén op de vijf jongeren maakt zich zorgen over het klimaat. Klimaatstress! Demonstranten bezetten dagelijks de A12. Terugkerende...

Vakantie: innovatie zonder iets te doen

Vakantie: innovatie zonder iets te doen

Eksters gebruiken pinnen die mensen op schuttingen en balkons aanbrengen om duiven, kauwen en jawel andere eksters te weren. Nesten van pinnen. Vogeltechnologie zeg...

PwC vraagt aandacht voor actuaris: 'Traditionele verzekeraar moet moderniseren'

PwC vraagt aandacht voor actuaris: 'Traditionele verzekeraar moet moderniseren'

Actuarissen hebben nauwelijks tijd om naast hun standaardwerkzaamheden nieuwe taken op te pakken of nieuwe vraagstukken te behandelen. Volgens een rapport van PwC...

BBB: omarm het; de samenleving kan niet zonder

BBB: omarm het; de samenleving kan niet zonder

Het is oorlog maar niemand die het ziet. Huib Modderkolk is onderzoeksjournalist bij de Volkskrant en schreef onder deze titel een bestseller. Dagelijks vinden in...

Solera: consument heeft voorkeur voor snelle digitale claimervaring

Solera: consument heeft voorkeur voor snelle digitale claimervaring

Zeven op de tien consumenten wisselen van verzekeraar voor een snellere digitale claimervaring. Dat komt naar voren uit de Innovation Index van insurtech Solera.

Sivi en CGA lanceren kennisbank over data-uitwisseling

Sivi en CGA lanceren kennisbank over data-uitwisseling

Informatie over datauitwisseling is vanaf vandaag te vinden in de online Kennisbank Data Exchange. De kennisbank is een initiatief van standaardisatie-instituut...