De innovatiemanager van Aegon over de uitdagingen: 'Klanten vinden stofzuigen leuker dan met hun financiële situatie bezig zijn'

De innovatiemanager van Aegon over de uitdagingen: 'Klanten vinden stofzuigen leuker dan met hun financiële situatie bezig zijn'

Tijdens de Week van AM spraken we met drie innovatiemanagers van de grote verzekeraars. Waar staan we nu qua innovatie? En waar moeten we naar toe? Vandaag Folkert van der Ploeg van Aegon over hoe verzekeraars denken over innovatie. En de rol van de adviseur.

Folkert van der Ploeg (Aegon): “Het interessante van deze tijd is dat we meer dan ooit moeten focussen op innovatie. Klanten verwachten ook dat we alles digitaal doen.”
En: “Het moet echt eenvoudiger worden. Nu vinden klanten stofzuigen en naar de tandarts gaan leuker dan met hun financiële situatie bezig zijn.”
“Dat vraagt ook om een andere rol van het intermediair. Digitaler. En meer op afstand. Maar door het gebruik van data kunnen adviseurs ook veel relevanter zijn.”

Hier staat de video met Van der Ploeg:

Theo van Vugt

Theo van Vugt

Hoofdredacteur AM en AMweb.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.