#ikredhetnietmeer is teken aan de wand (zo kun je jouw klant helpen)

#ikredhetnietmeer is teken aan de wand (zo kun je jouw klant helpen)
Als bank, verzekeraar, pensioenfonds, vermogensbeheerder, hypotheekverstrekker en adviseur is het meer dan ooit van belang om samen te werken om mensen te helpen.

Op Twitter was #ikredhetnietmeer trending topic. Hoewel veel van de berichten die de timeline bepalen van mensen zijn die vooral stemming maken en die niet constructief zijn, is het wel een teken aan de wand. Wat kun je doen?

De ongelijkheid tussen groepen mensen neemt toe als gevolg van inflatie door hoge energierekeningen en dure boodschappen. Het effect daarvan op grote groepen mensen is enorm. Het gaat hier om financiële onzekerheid die een impact heeft op de mentale en fysieke gezondheid van mensen. De onrust en onmacht nemen toe en zorgen voor allerlei ongewenste effecten. En dan is het nog geen herfst, geen winter. De kachels hoeven nog niet aan. Hoe moet dat straks als de temperatuur daalt?

Goed gesprek en gerichte samenwerking

Juist nu is het belangrijk om als financiële dienstverlener in verbinding met je klanten, medewerkers, ketenpartners en overheden te zijn. De oplossingen die nodig zijn om de huidige complexe problematiek op te lossen, vragen om een goed gesprek en gerichte samenwerking.

Niet met vinger wijzen

Als bank, verzekeraar, pensioenfonds, vermogensbeheerder, hypotheekverstrekker en adviseur is het meer dan ooit van belang om samen te werken om mensen te helpen. Het is zo makkelijk om met een vinger te wijzen naar anderen of af te wachten of anderen opstaan, maar dat zorgt niet voor de samenwerking en de onderlinge verbindingen om mensen die dat nodig hebben tegemoet te komen.

Juist als financiële professional is het nu het moment om er te zijn. Niet op afroep”

Klantdata op orde

Financiële dienstverleners die hun klanten écht kennen, weten bij wie en hoe ze kunnen helpen. Als hun klantdata en -processen op orde zijn, is het mogelijk om klanten proactief de helpende hand te reiken. Juist als financiële professional is het nu het moment om er te zijn. Niet op afroep. Maar op eigen initiatief. Ga je de uitdaging aan?

Ontdek de visie van Fellowmind en kom in contact.

Dit artikel is gesponsord door Fellowmind – meer artikelen vind je in hun partnerdossier.