
Zeven op de tien consumenten wisselen van verzekeraar voor een snellere digitale claimervaring. Dat komt naar voren uit de Innovation Index van insurtech Solera.
Zeven op de tien consumenten wisselen van verzekeraar voor een snellere digitale claimervaring. Dat komt naar voren uit de Innovation Index van insurtech Solera.
Claims Corporations Network (CCN) laat een digitale medewerker alle claims afhandelen die via e-mail binnenkomen. Deze digitale medewerker – Optimus - is ontwikkeld...
Een schade melden bij het Waarborgfonds is vereenvoudigd. In zes stappen kunnen particulieren hun claim direct online indienen, ook vanaf een smartphone of tablet....
Na het afsluiten van een verzekering is de verzekeraar wettelijk verplicht om het polisblad te verstrekken aan de verzekeringnemer. Gebeurt dat niet of kan de...
Verzekeraars hebben inmiddels zo'n 70 procent van de particuliere schades en circa 50 procent van de zakelijke waterschades naar aanleiding van de wateroverlast in...
Een klant met een rechtsbijstandverzekering via Promovendum kreeg in juni 2019 al een waarschuwing. In de twee jaar dat hij klant was deed hij al vier...
Bankclaimsfunding in Brussel gaat namens onder meer pensioenuitvoerders ten minste één miljard euro schade claimen bij banken vanwege verboden prijsafspraken....
Een claim blijft hét moment van de waarheid voor verzekeringsmaatschappijen. Een slechte afhandeling kan namelijk leiden tot klantverloop en verlies van reputatie...
De schadelast voor verzekeraars bij een aanrijding met dieren is toegenomen is, dat meldt het Verbond van Verzekeraars. Waar in 2017 een gemiddelde claim bij een...
Het wordt voor consumenten gemakkelijker om collectief schade te verhalen op bedrijven die Europese regels hebben overtreden. Het Europees Parlement steunt nieuwe...