Alles over Claim

Massaclaim voor verzekeraar Achmea door hypotheeklening in Zwitserse frank
Verzekeraar Achmea wordt door een groep consumenten aangeklaagd in een massaclaim rond risicovolle hypotheken van dochteronderneming Staalbankiers. De ruim...

DAS: aantal claimmeldingen daalt
Bij rechtsbijstandverzekeraar DAS kwamen er in het tweede kwartaal 2023 ruim 31.500 servicezaken en claimmeldingen binnen. Een duidelijke daling ten opzichte van...

Solera: consument heeft voorkeur voor snelle digitale claimervaring
Zeven op de tien consumenten wisselen van verzekeraar voor een snellere digitale claimervaring. Dat komt naar voren uit de Innovation Index van insurtech Solera.

AI-gedreven 'digitale medewerker' verwerkt met succes e-mails en documenten...
Claims Corporations Network (CCN) laat een digitale medewerker alle claims afhandelen die via e-mail binnenkomen. Deze digitale medewerker - Optimus - is ontwikkeld...

Waarborgfonds lanceert nieuw online claimportaal
Een schade melden bij het Waarborgfonds is vereenvoudigd. In zes stappen kunnen particulieren hun claim direct online indienen, ook vanaf een smartphone of tablet....

Kifid: NN verstrekt geen polis, alsnog dekking invaliditeit na ongeval
Na het afsluiten van een verzekering is de verzekeraar wettelijk verplicht om het polisblad te verstrekken aan de verzekeringnemer. Gebeurt dat niet of kan de...

Verzekeraars hebben merendeel waterschadeclaims afgehandeld
Verzekeraars hebben inmiddels zo'n 70 procent van de particuliere schades en circa 50 procent van de zakelijke waterschades naar aanleiding van de wateroverlast in...

Promovendum moet veelclaimer in de boeken houden vanwege omissie in...
Een klant met een rechtsbijstandverzekering via Promovendum kreeg in juni 2019 al een waarschuwing. In de twee jaar dat hij klant was deed hij al vier...
Pensioenuitvoerders claimen honderden miljoenen bij banken voor schade verboden...
Bankclaimsfunding in Brussel gaat namens onder meer pensioenuitvoerders ten minste één miljard euro schade claimen bij banken vanwege verboden prijsafspraken....

Transformatie van verzekeringsclaims: de roadmap voor 2021-2025
Een claim blijft hét moment van de waarheid voor verzekeringsmaatschappijen. Een slechte afhandeling kan namelijk leiden tot klantverloop en verlies van reputatie...