Het komt er gewoon niet van. Heb jij dat ook vaak?

Het komt er gewoon niet van. Heb jij dat ook vaak?
Help jouw klanten om één of misschien wel meerdere vinkjes op die checklist te zetten.

Heb jij een testament geregeld? Ik dus niet … Ik kreeg dan ook danig op mijn kop van een goede vriend en tevens notaris toen we het erover hadden. Want ik heb wel een dochter van 17 jaar en een zoon van 20 jaar. En ik geef toe: het feit dat mijn vrouw en ik geen testament hebben, drukt toch al jaren als een last op onze schouders. Dit moet je toch gewoon goed geregeld hebben? Een blog van Edwin Bisseling.

Ik denk gewoon niet graag na over de dood.

En dat is het 'm nou juist. Door er nu niet over na te denken, maak ik het mezelf eigenlijk nog veel lastiger. Nu en later. Gewoon nu even regelen en je bent ervan af. Hoe ingewikkeld is dat? Dat geeft zo’n rust.

Rust is wat niet alleen ik, maar zoveel mensen zoeken. Dat geldt net zo goed voor het regelen van de uitvaartwensen. Ga er even voor zitten, leg het vast en je bent ervan af. Rust. En nog fijner: je laat je nabestaanden ook zóveel rustiger achter. Nu een kleine moeite, later goud waard.

En daar ligt jouw belangrijke rol als adviseur...

Net als jij en ik, is iedereen op zoek naar rust, ook jouw klant. Naar financiële rust, maar ook rust rondom het regelen. We voelen ons beter als we onze zaken goed geregeld hebben. En omgekeerd voelen we ons heel vervelend als we onze zaken niet goed geregeld hebben. Vraag jouw klanten dus of ze hun uitvaartwensen hebben vastgelegd en controleer of ze voldoende verzekerd zijn.

Het komt er gewoon niet van

Het is vaak geen kwestie van onwil dat we ons to-do-lijstje nog niet helemaal hebben afgevinkt in ons drukke leven. Vaak komt het er gewoon niet van. Een uitvaartverzekering regelen, een testament opstellen. Het is iets wat je weet dat je eigenlijk moet doen, maar geen dagelijkse urgentie heeft. Simpelweg omdat de meeste mensen - gelukkig - niet weten wanneer ze overlijden.

Actie ontbreekt. Het lijstje verdwijnt achterin de la. Of dat nou in de keuken of in je hoofd is. Maar je komt ‘m vroeg of laat toch weer tegen … En laten we eerlijk zijn, dat voelt niet goed.

'Het komt er gewoon niet van’, hoor je vaak. Dat is natuurlijk geen excuus”

Check! Geregeld!

Help jouw klanten om één of misschien wel meerdere vinkjes op de checklist te zetten! Ik weet zeker dat ze je eeuwig dankbaar zijn.

Auteur: Edwin Bisseling (Monuta).

Hoe overtuig je jouw klant? Wil je reageren op deze blog? E-mail dan naar ebisseling@monuta.nl

Dit is een partnerbijdrage. Bekijk hier een volledig overzicht van partnerberichten van Monuta.

Lees ook: