Webinar Omniplan: 'Optimaal digitaal klantcontact'

Webinar Omniplan: 'Optimaal digitaal klantcontact'

Omniplan is een van de partners van De Week van AM. In dit artikel beantwoorden ze enkele vragen over deze bijzonder week.

Wat betekent de Week van AM voor u?

"De Week van AM geeft verzekeraars en financiële dienstverleners in een korte tijd de gelegenheid om zich te verdiepen in één of meerdere belangrijke topics binnen de financiële dienstverlening. Het faciliteren van kennis en kennisoverdracht is een belangrijke kernwaarde van Omniplan. Daarom vinden we het belangrijk om een onderdeel van dit evenement te zijn."

"De kracht van deze digitale week is dat het evenement wordt gedragen door partners die in deze tijd er toch het beste van maken. Door te kijken naar wat wel kan is dit digitale evenement een mogelijkheid om gezamenlijk te netwerken en kennis over te dragen. We publiceren de hele week sneak previews via Linkedin en onze nieuwsbrief om zo onze contacten op de hoogte te houden van het evenement."

Hoe komen we futureproof uit deze crisis?

Future is een van de drie thema's van de Week van AM. Wat is vereist om futureproof uit deze crisis te komen? "We hebben te maken met zoveel verschillende scenario's, het is lastig om hier één antwoord op te geven. Wat we wel ervaren is dat het goed is dat financiële adviseurs hun klanten zo goed mogelijk (blijven) informeren over de financiële status en de te behalen doelen van hun klanten. De Adviesplanner is een goede tool om dit inzicht te geven."

Deze tool rekent alle scenario’s moeiteloos en snel door en geeft u inzicht in het totaal plaatje”

"De Personal Finance Planner van Omniplan is device onafhankelijk en draait volledig in de cloud. Op een gebruiksvriendelijke manier neemt de applicatie u en uw klant mee in de verschillende scenario’s. Bij elk life-event weet u welk advies u het beste aan uw klant kan geven. Deze tool rekent alle scenario’s moeiteloos en snel door en geeft u inzicht in het totaal plaatje."

Hoe zorgen we dat financieel adviseurs hun relevantie in de adviesketen blijven aantonen?

"Adviseurs blijven hun relevantie aantonen door hun expertise en de rol van vertrouwenspersoon voor de klant te vervullen. Adviseurs die nog focussen op de productoplossing moeten zichzelf heruitvinden door breder te kijken voor zijn of haar klant en de lange termijn positie in de gaten te houden. Dus meer op de grote financiële lijnen van iemands leven letten, passen die bij wat de klant eigenlijk wil?"

Op welk vlak is onze branche AMazing?

"AMazing? Onze branche is de hoeksteen van financiële stabiliteit voor onze klanten. Met zijn allen bieden we financiële zekerheid aan individuen en gezinnen, maken we dromen haalbaar en helpen we risico's te beperken."

Hoe volgen jullie de ontwikkelingen in de branche?

Door de vakbladen te volgen, webinars met experts te geven, maar ook door naar internationale voorbeelden te kijken en last but not least door met klanten experimenten op te zetten.

Wat kunnen we van Omniplan verwachten tijdens De Week van AM?

In onze webinar van 26 november van 09.30 - 9.50 uur gaan we het hebben over 'Optimaal digitaal klantcontact'. Gedigitaliseerd klantcontact wordt vaak geassocieerd met onpersoonlijk, koel en afstandelijk. Maar is de klant wel altijd op zoek naar persoonlijk contact? Hoe ziet het ideale digitale klantcontact eruit? Welke ontwikkelingen zie je die de komende jaren digitaal advies vormgeven? Wij kijken uit naar uw deelname.

Dit artikel is gesponsord door Omniplan.