Tjip verstevigt met overname haar positie in de pensioenmarkt
Softwareontwikkelaar voor de financiële sector Tjip maakt bekend dat het Verschure ICT Diensten heeft overgenomen. Verschure kan bogen op veel ervaring binnen de pensioensector.
Softwareontwikkelaar voor de financiële sector Tjip maakt bekend dat het Verschure ICT Diensten heeft overgenomen. Verschure kan bogen op veel ervaring binnen de pensioensector.
68 procent van Nederlanders is bereid om gegevens te delen met een financieel dienstverlener om tot een beter financiële planning te komen. Daarbij houdt 63 procent wel graag de regie in eigen handen in het proces naar financiering voor een woning. Dit blijkt uit onderzoek van TJIP, The Platform Engineer. ''Dit biedt kansen voor financieel dienstverleners, mits deze ervoor zorgen dat ze hun klanten beter leren kennen. Hiermee kunnen zij hun dienstverlening personaliseren en optimaliseren.''
75 procent van de Nederlanders heeft er vertrouwen in dat hun woonwensen uiteindelijk gerealiseerd worden. Dit blijkt uit onderzoek in opdracht van TJIP. Toch maakt de helft van de ondervraagden zich zorgen over de huidige en toekomstige ontwikkelingen op de woningmarkt.
Tweederde van de Nederlanders is van mening dat zijn of haar financieel dienstverlener hem of haar zou moeten waarschuwen wanneer een financieel product niet meer goed aansluit op zijn of haar situatie. Een even groot deel van de Nederlanders is er echter van overtuigd dat het zelf voldoende inzicht heeft in diens huidige en (verre) toekomstige financiële situatie.
Driekwart van de consumenten (43%) vindt dat financieel dienstverleners meer bezig moeten zijn met het financiële totaalplaatje van klanten. Dat blijkt uit onderzoek van Tjip, uitgevoerd door Kien PanelWizard onder ruim 1.100 Nederlanders van 18 jaar en ouder.
Het lijken twee tegenpolen: digitalisering en persoonlijk aandacht. Maar niets is minder waar. Ze gaan hand in hand. Want digitalisering van financiële processen werkt alleen goed als er ook een persoonlijke component in dat proces zit. Sterker, die persoonlijke touch is noodzakelijk.
Tjip heeft een nieuwe module voor het Smart Platform uitgebracht: Optimale Hypotheek. Volgens Tjip is de module Optimale Hypotheek sneller, nauwkeuriger en geeft deze transparanter inzicht in de hypotheek die het best past bij de situatie en wensen van de klant.
Er ligt een 'enorme kans' voor financieel dienstverleners als zij proactief contact houden met hun klanten. Dat stelt Tjip naar aanleiding van een onderzoek naar heroriëntatie van 1.100 consumenten bij de financiële producten die ze afnemen via financiële dienstverleners. De belangrijkste conclusie: consumenten worden graag regelmatig en met een persoonlijk aanbod benaderd. 72 procent vindt dit zelfs cruciaal.
Hoewel Nederlanders wel bezig zijn met hun financiële toekomst, houden ze weinig rekening met de gevolgen van life events als trouwen en arbeidsongeschikt raken op de portemonnee, concludeert Tjip uit onderzoek.
Consumenten vertrouwen voor geldzaken meer op een robot dan op een adviseur, maar zoeken die adviseur voor een hypotheek toch graag op, blijkt uit twee onderzoeken. Ook de 30-minners: ruim twee derde van hen zegt hulp van een hypotheekadviseur nodig te hebben.