Onderzoek Tjip: consument wil één loket voor gehele financiële situatie

Onderzoek Tjip: consument wil één loket voor gehele financiële situatie

Driekwart van de consumenten (43%) vindt dat financieel dienstverleners meer bezig moeten zijn met het financiële totaalplaatje van klanten. Dat blijkt uit onderzoek van Tjip, uitgevoerd door Kien PanelWizard onder ruim 1.100 Nederlanders van 18 jaar en ouder.

“Financieel dienstverleners zouden meer als een alles-in-éénloket kunnen dienen, zodat consumenten het inzicht in hun financiën overzichtelijk bij elkaar hebben en er een beter beeld is van de gehele financiële situatie nu en in de toekomst. Nu is het nog te veel versnipperd en daarmee is de consument niet gediend”, zegt Igor Gavic, ceo van Tjip.

Sleutel tot goede relatie

Tjip ziet hier een kans voor financieel dienstverleners die wel het complete inzicht bieden. Gavic noemt het aanbieden en communiceren over een totaalinzicht zelfs de sleutel tot een goede relatie met de consument. Helemaal nu het met een deel van Nederland financieel slechter gaat, door onder meer de inflatie.

Alexandra Meijer

Alexandra Meijer

Redacteur AM

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.