Klaverblad Verzekeringen
Klaverblad werkt samen met Schadegarant
Klaverblad Verzekeringen en Schadegarant & Glasgarant werken per 1 februari 2025 samen.
Klaverblad Verzekeringen en Schadegarant & Glasgarant werken per 1 februari 2025 samen.
Het afhandelen van een schade kan gecompliceerd, kostbaar en tijdrovend zijn. MS Amlin koos voor een samenwerking met Schadegarant om klantvriendelijker, transparanter en efficiënter te kunnen schakelen.
Diefstal van e-bikes was een onderwerp dat dit jaar veel lezers bezighield, zo blijkt uit de statistieken die de redactie bijhoudt. Fietsverzekeraars en het intermediair zien met lede ogen aan hoe kostbare elektrische fietsen al dan niet naar het buitenland verdwijnen.
Veel macht brengt veel verantwoordelijkheid met zich mee. Dat geldt ook voor autoverzekeraars.
Houden verzekeraars met hun schadesturingsconcepten autoschadebedrijven in een houdgreep of niet? Onderhandelingen over nieuwe tariefafspraken verliepen dit voorjaar volgens herstellers zeer moeizaam, maar verzekeraars hebben een andere lezing. Albert Koops van het gelijknamige autoschadebedrijf uit Borger stapte uit het Schadegarant-netwerk en doet tot nu toe als enige zijn verhaal: "Er is heel veel onrust bij schadeherstellers." Schadegarant zelf meldt ondertussen dat het aantal aangesloten bedrijven alleen maar is gegroeid.
Autoschadeherstellers gaan gebukt onder sterk gestegen lasten, maar hebben moeite om met verzekeraars nieuwe afspraken te maken over hun uurtarieven. Met name Achmea en Schadegarant lijken zich hard op te stellen; de grote dealerholding Louwman heeft daarom het contract met Achmea opgezegd.
De schadebehandelaar moet van alle markten thuis zijn. Niet alleen moet hij of zij juridische kennis hebben, ook praktische kennis en een vanzelfsprekende feeling met het schadevak zijn onmisbaar om het beroep goed uit te oefenen. Om de schadebehandelaar hierin bij te staan, richtte Bureau DFO zo'n vijf jaar geleden de Expertisegroep Schadebehandeling op. AM praat met initiatiefnemer en consultant bij Bureau DFO Ruud van Bommel over dit netwerk, waarbij schadebehandelaars van verschillende bedrijven verenigd zijn.
Schadegarant is uitgebreid met een nieuwe service: eXperience. Hiermee zegt de stichting in te spelen op de wens van verzekeraars om "de klantreis bij autoschade en autoruitschade verder te optimaliseren".
Schadegarant breidt zijn digitale schadeafwikkeling uit met het SaaS-platform van Openclaims. Klanten van aangesloten verzekeraars kunnen hiermee voortaan online een schade melden, een afspraak voor herstel maken en de voortgang volgen.
Zelfbenoemd Ombudsvrouw Schadeherstel Irene Sommeling vindt dat verzekeraars de hand in eigen boezem moeten steken als het gaat om de kwaliteit van het schadeherstel. Ze pleit voor een minimum-uurtarief voor schadeherstellers en het afschaffen van kortingen en prijsafspraken.