Ombudsman Pensioenen behandelde meer klachten in 2023
De Ombudsman Pensioenen behandelde in 2023 meer klachten dan in voorgaande jaren. Een deel van deze klachten heeft te maken met de historische stijging van de rente...
De Ombudsman Pensioenen behandelde in 2023 meer klachten dan in voorgaande jaren. Een deel van deze klachten heeft te maken met de historische stijging van de rente...
De ideale klantreis kan hét verschil maken. De focus lijkt echter vaak gericht op de beginfase van de klantrelatie en minder op wat erna komt. Hoe verloopt de...
Binnenkort krijgen alle financiële dienstverleners die zijn aangesloten bij Kifid de factuur voor de jaarbijdrage 2024 van het financiële klachteninstituut. Daar...
De Tuchtraad Financiële Dienstverlening heeft Allianz een waarschuwing gegeven in een zaak rond de afwikkeling van een letselschade. Omdat de slechte afwikkeling...
Verschillende adviseurs lieten verontwaardigd aan AM weten dat Kifid, zonder erover te communiceren, zijn reglementen en werkwijze zou hebben aangepast. Navraag...
Sinds 1 juli 2023 zijn pensioenfondsen wettelijk verplicht om voor alle categorieën klagers (tot op zekere hoogte) juridisch en operationeel vergelijkbare interne...
In 2022 kwamen 136.000 klachten binnen, verdeeld over 155 verzekeringsbedrijven. Dat betekent een stijging van 8,2 procent vergeleken met het voorgaande jaar. Dit...
Gemiddeld vier maanden duurde het voor incassobureau Vesting Finance een besluit nam over een verzoek tot verwijdering van een registratie uit het BKR. Een...
De Tuchtraad Financiële Dienstverlening (TFD) heeft vorig jaar in 24 zaken een uitspraak gedaan. Dat is een ruime verdubbeling ten opzichte van een jaar eerder,...
Kifid vraagt jaarlijks aan consumenten die in aanraking zijn geweest met het klachteninstituut hoe ze dat ervaren hebben. Wat financieel dienstverleners van een...