Alles over Chatbot

Onderzoek: klant wil praten met mens in plaats van chatten met bot

Onderzoek: klant wil praten met mens in plaats van chatten met bot

Verzekeraars die de chatbot omarmen, kunnen wel eens van een koude kermis thuiskomen. Consumenten zitten helemaal niet te wachten op Lucy, Ilona of Victor die hen...

NN ziet grote toekomst voor kunstmatige intelligentie achter ChatGPT

NN ziet grote toekomst voor kunstmatige intelligentie achter ChatGPT

NN ziet een grote toekomst weggelegd voor de kunstmatige intelligentie (AI) achter ChatGPT in de verzekeringsbranche. Op dit moment hebben zo'n 4000 medewerkers van...

Klant wil dat ook digitale assistent verzekeraar hem begrijpt

Klant wil dat ook digitale assistent verzekeraar hem begrijpt

Digitale assistenten zijn in opkomst. Veel verzekeraars, intermediairs, volmachtbedrijven en andere organisaties in de financiële dienstverlening hebben de chatbot...

Video: Wiertsema (Adfiz) en Smit (Achmea) over chatbots, Ikea en AVG-smoesjes

Video: Wiertsema (Adfiz) en Smit (Achmea) over chatbots, Ikea en AVG-smoesjes

Als Enno Wiertsema (Adfiz) dacht aan een chatbot, dan zag hij de website van Ikea voor zich. Met rechtsonderin de popup van een 'medewerker' die altijd het...

Data zijn het nieuwe zwarte goud - waarom aarzelen verzekeraars nog steeds?

Verzekeringsmaatschappijen ondervinden moeilijkheden bij hun databeheer. En dat is een grote drempel voor hun technologische ontwikkeling.

Chatbot gaat Florius-klanten verduurzamingsadvies geven

Chatbot gaat Florius-klanten verduurzamingsadvies geven

Florius heeft chatbot Robert in het leven geroepen om advies te geven over de mogelijkheden en kosten van het verduurzamen van de woning. De uitkomsten van dat...

De toekomst van een uitspraak van de Kifid-chatbot is waarschijnlijk dichterbij dan we ons nu kunnen voorstellen

De toekomst van een uitspraak van de Kifid-chatbot is waarschijnlijk dichterbij...

De toekomst is dichterbij dan we denken. De wetenschapper in het DWDD Toekomstcollege was stellig: 'Een chip in ons brein, dat gaat gebeuren, waardoor we direct...

Digitalisering van klantcontact?

Digitalisering van klantcontact?

Gedigitaliseerd klantcontact wordt vaak geassocieerd met onpersoonlijk, koel en afstandelijk. Maar is de klant wel altijd op zoek naar persoonlijk contact? Wil de...

'Generaties Y en Z willen appen en chatten over pensioen'

'Generaties Y en Z willen appen en chatten over pensioen'

Digitale communicatiemiddelen spelen een steeds grotere rol bij financiële beslissingen over pensioen. Jongeren van 18 tot 37 jaar (generatie Y en Z) willen graag...

Chatbot moet serviceniveau Reaal verhogen

Chatbot moet serviceniveau Reaal verhogen

Verzekeraar Reaal gaat een chatbot inzetten om het serviceniveau naar klanten verder te verhogen. Hiervoor heeft start-up Embot voor Reaal een integratie...