Kifid behandelde meer klachten in 2023
Klachteninstituut Kifid behandelde 3.201 klachten in 2023: tweehonderd meer dan in 2022. Meer dan de helft daarvan werd met behulp van bemiddeling of door middel...
Klachteninstituut Kifid behandelde 3.201 klachten in 2023: tweehonderd meer dan in 2022. Meer dan de helft daarvan werd met behulp van bemiddeling of door middel...
Onlangs publiceerde het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties het onderzoeksrapport van KPMG over het verkorte hypotheekadviestraject in het...
Met een hernieuwd vertrouwen in verzekeringen wist Rabobank de afgelopen jaren haar positie terug te winnen en zich in de top van de markt te versterken. Ondanks de...
De stapel klachten die nog moet worden afgehandeld over beleggingsverzekeringen wordt kleiner. Kifid heeft afgelopen jaar meer dan honderd klachten afgehandeld....
Schouten Zekerheid en beuken'essers kiezen ervoor om samen op te trekken. Door de combinatie van deze twee zelfstandige verzekeringsbedrijven ontstaat een...
Kifid heeft in 2021 in totaal 3.019 klachten van consumenten tegen hun financiële dienstverlener in behandeling genomen. Hiervan werd 43 procent opgelost door...
Vereniging van hypothecair planners NVHP waarschuwt de leden voor het bemiddelen in hypotheken tussen eigen relaties: "Dat past niet bij de vertrouwensfunctie die...
In 2020 heeft Kifid 3.223 klachten van consumenten tegen hun financieel dienstverlener in behandeling genomen. Bijna de helft van die klachten (46%) werd opgelost...
De klant vond dat zijn hypotheekadviseur had moeten waarschuwen dat er een fatale termijn verliep voor het aanbod van een nieuwe lagere rente op zijn hypotheek. De...
Klachteninstituut Kifid lost inmiddels meer dan de helft van alle klachten op door bemiddeling. Maar wat levert dat klant en financieel dienstverlener precies op?...