'Uh sorry, wie zegt u?'

'Uh sorry, wie zegt u?'
Het komt vaak voor dat klanten van intermediairs ons bellen met vragen, maar niet meer weten wie hun intermediair is...

'Assurantiekantoor Goed Voor Mekaar'? Die ken ik helemaal niet, mijn financieel adviseur heet heel anders.' Dit hoorde ik laatst weer van een collega van ons Klant Contact Center van Monuta. Het komt vaak voor dat klanten van intermediairs ons bellen met vragen, maar niet meer altijd weten wie hun intermediair is... Een blog van Arjan Schrooten.

Een belangrijke oorzaak van de onwetendheid volgens ons is dat intermediairs worden overgenomen. Daarmee verdwijnt de herkenbaarheid voor de klant. Als Monuta verwijzen wij de klant dan naar de ‘nieuwe’ intermediair. ‘Geen probleem, dit is het telefoonnummer.’ Maar natuurlijk, we zien veel liever dat de klant deze adviseur zelf kent.

Zorg dat je het persoonlijk contact met je klant houdt

Wij zorgen ervoor dat we betrouwbaar zijn en eerlijk zakendoen. Dit doen wij voor onze klanten, maar ook voor onze intermediairs. Wij verwachten dat ook van hen, net zoals zij dat ook van ons mogen verwachten en ons daarop mogen aanspreken.

We zien veel liever dat de klant deze adviseur zelf kent”

De laatste jaren zie je dat veel intermediairs zijn samen gaan werken of zijn overgenomen. Misschien geldt dat ook wel voor jou. Zorg dat je dat persoonlijke contact met je klanten warm houdt en actief opzoekt. Dit is belangrijk voor je klant, maar ook voor jou.

Tip: neem contact op als de gratis kinderdekking vervalt

Het vervallen van de gratis kindverzekering op 18-jarige leeftijd is zo’n moment om contact op te nemen met je klant. Als Monuta informeren wij de klant natuurlijk ook, maar voor het intermediair is dit de kans om je meerwaarde aan te tonen. Naast dat je hiermee invulling geeft aan je zorgplicht, biedt het je ook commerciële kansen.

Nazorg aan bestaande klanten is en blijft altijd belangrijk!

Voor Monuta, maar ook voor het intermediair waar wij zaken mee doen. Voor klanten is het belangrijk dat zij inzicht houden hoe ze zijn verzekerd en weten of dit voldoende is. De toezichthouder heeft hier ook voortdurend aandacht voor. Klanten moeten weten waar ze aan toe zijn en geen onverantwoorde risico’s nemen.

Zorg dat de klanten weten waar ze aan toe zijn”

Voor de invulling van nazorg is het belangrijk dat je duidelijke afspraken maakt met je klant zodat hij weet waarvoor hij wel of niet moet betalen. Daar ligt een waardevolle rol voor jou!

Arjan Schrooten helpt als Compliance en Privacy Officer bij Monuta de organisatie om ervoor te zorgen dat zij voldoet aan wet- en regelgeving.

Dit is een partnerbijdrage. Bekijk hier een volledig overzicht van partnerberichten van Monuta.

Lees ook dit van Monuta: