Millennial belegt in crypto's, maar piekert over pensioen
Een op de drie millennials maakt zich zorgen over het pensioen, concludeert Brand New Day. Dat stelt tegelijkertijd ook vast dat deze groep relatief vaak in cryptovaluta belegt.
Een op de drie millennials maakt zich zorgen over het pensioen, concludeert Brand New Day. Dat stelt tegelijkertijd ook vast dat deze groep relatief vaak in cryptovaluta belegt.
Geldverstrekkers moeten hun online processen sterk verbeteren als ze de millennials niet willen kwijtraken als doelgroep en woningen kopen om te verhuren zal sterk in populariteit toenemen. Dat voorspelt ICT-bedrijf Hyarchis in een rapport over de toekomst van de hypotheekmarkt.
Bent u zo iemand die keuzes maakt op basis van het ´buikgevoel´? Dat kan. Vanuit mijn marketingachtergrond baseer ik me graag op feiten. Op cijfers verzameld vanuit diverse disciplines. In mijn geval gaat het bijvoorbeeld om data van onze eigen verzekeringsportefeuille, het CBS of marktonderzoeken. Een analyse kan soms verrassende feiten opleveren. Zo zagen wij de afgelopen maanden een opvallende ontwikkeling in onze portefeuille. Eentje die we graag willen delen met financieel adviseurs. Want hun rol blijkt nu belangrijker dan ooit.
Wat vinden experts eigenlijk van de Hypo TakeAway-koffiebar, het nieuwe concept van Hypotheek24.nl? Universitair docent, onderzoeker en millennial-expert Tessa van Asselt: "Ik snap niet zo goed waarom ze dit willen en ik vraag me af of ze zich wel in de millennial hebben verdiept".
De Hypo Take-Away, een concept bedacht door Hypotheek24.nl, sluit tijdelijk de deuren. De koffiebar werd vorig jaar oktober geopend met als achterliggende idee dat het traditionele hypotheekkantoor op de hoek de beste tijd heeft gehad. De 'hippe' koffiebar is voornamelijk gericht op millennials.
"Hoe zou u de schuld verdelen? Fifty-fifty, nul-honderd?", vroeg Berend Keulen van de Geschillencommissie van Kifid aan consument en adviseur. Niet in een echte Kifid-bemiddeling dit keer, maar in een rollenspel tijdens de Kifid-sessie op de am:dag. Congresgangers verplaatsten zich in de hoofden van verzekeraar Trump Verzekeringen, een tussenpersoon en een consument die na aflossen van de hypotheek nog 26 jaar maandelijks € 200 betaalde voor een aan de hypotheek gekoppelde ORV.
Net als u laat ik me regelmatig informeren over te verwachten ontwikkelingen in de samenleving zodat ik daar tijdig op kan anticiperen. In dat kader was ik laatst op het VNAB Visie-event. Dit event ging over het verbinden van verschillende generaties met als doel zo effectief mogelijk met elkaar samen te werken.
Volgens bedenker Scott Walchek van de 'on demand'-verzekeringsapp Trōv kunnen schadeverzekeraars veel betere risico-inschattingen maken als ze beter weten wat consumenten bezitten. "Dat zou de markt ontwrichten." Hij zegt dat het aan- en uitzetten van een verzekering in de praktijk weinig wordt toegepast. "Het is puur psychologisch."
Hr-beleid, opleidingsmogelijkheden, persoonlijke carrièreontwikkeling, ook voor werkgevers is 'consumer-centric' denken onmisbaar geworden. Centrale vraag: waar heeft de werknemer behoefte aan? Zeker de jongste generatie werknemers wordt veel besproken. In een vergrijzende markt en een nog sneller vergrijzende sector wordt er vol verwachting (en met argusogen) naar jonge aanwas gekeken.
Twee derde van de Nederlandse verzekeraars beschouwt millennials (jongeren tussen de 20 en 35 jaar) niet als hun doelgroep. Ten onrechte, stelde Karlijn Mutsaerts van adviesbureau ITDS donderdagavond toen zij de resultaten van de Social Media Insurance Monitor presenteerde. "De oudere generatie kopieert de sociale gewoonten van millennials. Je moet dus mee", aldus Mutsaerts, die de komende jaren vooral veel verwacht van chatbots.