Alles over Digitaal

Jeremy van Vugt en Reshma Ramkisoen

Van Vugt (Flyct): Verbazingwekkend dat niet vaker aan AI wordt gedacht

Meer tijd voor de klant en minder saaie werkzaamheden voor medewerkers. Dat is te bereiken door automatisering en gebruik van AI, volgens Jeremy van Vugt, manager...

Michiel van der Zant: "Rond 2019 was het verzekeringsbedrijf weer boven Jan."

De groeiambities van Rabobank Verzekeren: 'Samenwerken zit hier in de genen'

Met een hernieuwd vertrouwen in verzekeringen wist Rabobank de afgelopen jaren haar positie terug te winnen en zich in de top van de markt te versterken. Ondanks de...

Michiel Koopman (Proud Experts) over AI: 'Er is vaak onwetendheid bij directies'

Michiel Koopman (Proud Experts) over AI: 'Er is vaak onwetendheid bij directies'

Grote banken en verzekeraars riskeren onder meer door legacy, ingehaald te worden door technologiebedrijven als Apple. Dat vertelt Michiel Koopman, mede-eigenaar...

Verwijmeren (Y.digital): AI-kansen in de sector blijven liggen door consolidatie

Verwijmeren (Y.digital): AI-kansen in de sector blijven liggen door consolidatie

Er blijven in de financiële dienstverlening nog veel kansen liggen als het om artificial intelligence gaat. Dat vertelt Carla Verwijmeren, Chief Commercial Officer...

Nieuw platform moet hypotheek- en verzekeringsadviseur omdopen tot woonadviseur

Nieuw platform moet hypotheek- en verzekeringsadviseur omdopen tot woonadviseur

Maurits Grosfeld en Berry van Vark willen met hun platform Woonadviseur de dienstverlening van intermediair rondom het thema 'wonen' verbreden. "Beginnend bij een...

Na succesvolle pilot bij Nh1816 start SIVI brede uitrol verwerking polisgegevens

Na succesvolle pilot bij Nh1816 start SIVI brede uitrol verwerking polisgegevens

Nh1816 Verzekeringen en SIVI hebben een belangrijke volgende stap gezet om te zorgen dat assurantiesoftware van adviseurs de door Nh1816 Verzekeringen toegezonden...

Jonge Nederlanders hebben voorkeur voor financieel advies van mens in plaats van chatbot

Jonge Nederlanders hebben voorkeur voor financieel advies van mens in plaats...

Jonge Nederlanders hebben een voorkeur voor digitaal contact en zien dit in de toekomst vooral via web en app lopen, maar met behoud van contact met een financieel...

"Met Optimus kunnen we tot 10 tot 15 minuten per e-mail besparen", zegt Cees Werff, CEO van Claims Corporation Network.

AI-gedreven 'digitale medewerker' verwerkt met succes e-mails en documenten...

Claims Corporations Network (CCN) laat een digitale medewerker alle claims afhandelen die via e-mail binnenkomen. Deze digitale medewerker - Optimus - is ontwikkeld...

Berry van Toorn (links) en Arjan Graveland: “De verzekeringsbranche digitaliseert in snel tempo, maar de klant op de juiste manier benaderen blijft een uitdaging”.

Postex: zo werkt klantcommunicatie voor de verzekeringsbranche

De verzekeringsbranche digitaliseert in snel tempo, maar de klant op de juiste manier benaderen blijft een uitdaging. Dat is waar het Goudse softwarebedrijf Postex...

'69% Nederlanders haakt af tijdens online aanvraag financieel product'

'69% Nederlanders haakt af tijdens online aanvraag financieel product'

Ruim twee derde van de Nederlandse consumenten haakt af tijdens de online aanvraag van een financieel product. Onder meer de onboarding duurt te lang en er moeten...