AMweb
  • Start gratis proefperiode
  • Inloggen
  • Actueel
    • Nieuws
    • Verdieping
    • Best practices
    • How-to
  • Wetgeving
  • Digitalisering & AI
  • Complexe risico's
  • Arbeidsmarkt
  • MVO
  • Branche
  • Kifid
  • AMdag 2025

Filters instellen

Filters instellen

1
Filters wissen

Categorie

Type

Verzekeringsvormen

  • Column10 jul. 25

    Column: Hypotheekadvies te duur, maar makelaarscourtage heel normaal

    Bij het verkopen van een huis trekt de makelaar aan het langste eind. Hij verdient er het meeste mee, met het minste aantal gewerkte uren. En dan is de algemene tendens ook nog eens dat hypotheekadvies veel te duur is. Terwijl dat in verhouding helemaal niet zo is, zo stelt columnist Jeroen Wolfsen in ieder geval.

  • Column8 jul. 25

    Zon, zee en spreadsheets

    Meer intuïtie! Meer gevoel! Succesvolle ideeën worden volgens directeur van Insver en columnist Carolien Sala niet geboren uit KPI's, maar ze ontstaan. En dat moet je gewoon laten gebeuren. Al helemaal als het om duurzaamheid gaat.

  • Column3 jul. 25

    Ominimo: een beetje Allianz Direct, een beetje InShared, een beetje Lemonade

    Er is een nieuwe speler op de insuretech-markt: Ominimo. Columnist Arno Onink vraagt zich af wat we ervan kunnen verwachten. Zal het zich net zo manifesteren als Allianz Direct op de Nederlandse particuliere automarkt? Of zal het meer weg hebben van volmacht InShared? Of toch van het digitale verzekeringsbedrijf Lemonade? Allemaal namen waar we een paar jaar geleden mee kennismaakten.

  • Column1 jul. 25

    Ik gebruik AI. Nou en?

    Deze week vraagt columnist Harrie-Jan van Nunen zich af: is een tekst gemaakt of geschreven? AI-teksten herken je aan onnodige komma's, gedachtestreepjes en accenten. Wat blijft er over als we alleen nog recyclen wat al duizend keer is gezegd? Harrie-Jan vertelt je hoe je het verschil ziet.

  • Portretten MarshBerry International, shoot 31 mei 2023. Foto Marco De Swart
    Column26 jun. 25

    Private equity, boeman of bondgenoot?

    Het frame van private equity als boeman is volgens directeur van Marshberry Marcel van Dijk, soms niet onterecht. Toch blijft hij ervan overtuigd dat het ook een bondgenoot kan zijn. Zolang de investeerder maar niet achter het stuur gaat zitten.

  • Column24 jun. 25

    Identificatiefetisjisme

    De kop alleen al roept waarschijnlijk veel nieuwsgierigheid en een aantal vraagtekens op. Enno Wiertsma, algemeen directeur van Adfiz, legt in zijn column uit wat hij precies bedoeld met identificatiefetisjisme en waar hij het terugziet. Maar ook hoe blij hij is dat er iets aan gedaan wordt.

  • Column19 jun. 25

    Waarom bemiddeling het antwoord is

    De klacht achter de klacht, die is vaak veel belangrijker dan de klacht zelf. Zo stelt voorzitter van de Geschillencommissie van Kifid Eveline Ruinaard in haar column. Daarom dat bemiddelen juist zo belangrijk is, misschien nog wel belangrijker dan je juridische gelijk halen.

  • Bernardo Walta17 jun. 25

    Samen het laatste taboe doorbreken

    Met de billen bloot, dat is het thema van de column van Bernardo Walta. Wat verzekeraars vaak niet durven, maar adviseurs juist wél. Daarom doet Walta in zijn column een eerste poging. Hij beschrijft een idee wat voor De Goudse niet goed uitpakte, zodat de branche ervan kan leren.

  • Column12 jun. 25

    Wat als je klant straks een robot is?

    De klant van de toekomst is geen mens, maar AI. Zo stelt AM-columnist en AI-expert Remy Gieling. En ben je daar als verzekeraar of intermediair op voorbereidt? Gieling doet uit de doeken waarom die voorbereiding zo belangrijk is.

  • Column10 jun. 25

    Exclusief gedrag is onze default setting, daar moet wat aan gebeuren

    Met een divers team moet je wel effectief omgaan, anders kan dat verkeerd uitpakken. Diversiteitsexpert Roos van Dalen schetst in haar column waarom we het zo lastig vinden om van nature de diversiteit op te zoeken en waarom dat jammer is.

  • aov5 jun. 25

    Arbeidsongeschikt, de lange termijn

    Het verzekeren van arbeidsongeschikte ondernemers kan veel vriendelijker, verkondigt columnist en advocaat in het verzekeringsrecht Agnes Koert. Dat verzekeraars telkens weer onderzoeken instellen, om te zien of de ondernemer nog echt ziek is, eist volgens Koert zo zijn tol.

  • Remco van Os, eigenaar en adviseur bij VOEP en columnist bij AM
    Column4 jun. 25

    Het Gulden Rappel is uitgereikt aan winnaar NN

    De prijs voor de slechtste geldverstrekker van Nederland, Het Gulden Rappel, is uitgereikt. Columnist Remco van Os ging op bezoek bij Nationale-Nederlanden en werd hartelijk ontvangen. Gelukkig maar, want laten we zeggen dat het aardig wat stof heeft doen opwaaien.

  • De Vereende3 jun. 25

    Laten we er (samen) nog een schep bovenop doen

    Carola Wijkamp-Hermsen, directievoorzitter van de Vereende en columnist, komt in haar column terug op het jaarverslag over 2024 wat de Vereende begin deze week publiceerde. Daarin was veel aandacht voor sociaal incasseren. Wijkamp-Hermsen doet in haar column drie voorstellen om dat beter te implementeren.

  • Jan Driessen is eigenaar van Q&A | Communicatie en was 14 jaar lang directeur Communicatie bij Aegon.
    Column28 mei 25

    Waarom namen tussenpersonen in deze zaken nooit hun verantwoordelijkheid? 

    Veelbelovend verkochten ze aandelenleaseproducten en beleggingspolissen. Maar toen de beurskoers omlaag ging en het misging met die producten, bleven de meeste tussenpersonen buiten beeld. Tijd voor een eerlijke terugblik én een uitnodiging tot zelfreflectie, vindt columnist Jan Driessen.

  • Column27 mei 25

    Moet pensioen nog eenvoudiger?

    Als het over pensioenen gaat, weet columnist Theo Gommer wel raad. Zeker met de Wet toekomst pensioenen in het vooruitzicht. Gommer heeft namelijk de gouden tip als het aankomt op pensioencommunicatie.

  • Column22 mei 25

    Alleen concurrentie kan verandering bij grootbanken afdwingen

    Als het gaat om het introduceren van nieuwe principes binnen de branche, steken grootbanken nooit als eerste hun vinger op. Menno Luiten, directeur van hypotheekverstrekker Munt, is daar verontwaardigd over. Waarom zijn het altijd de nieuwe toetreders die dit voor hun rekening nemen?

  • Jurjen Oosterbaan
    Column20 mei 25

    Verzekeraar als normsteller?

    Jurjen Oosterbaan kijkt in zijn column naar onze traditionele autoriteiten en ziet dat ze hun gezag hebben verloren. Verzekeraars vullen daarom het gebrek aan normen, wat hierdoor ontstaat, zelf in. Een goede zaak volgens hem.

  • MoneyWise15 mei 25

    Korte lijntjes voor een lange samenwerking

    Columnist Jeroen Wolfsen realiseerde zich de afgelopen tijd hoe belangrijk het is om goed samen te werken. Een aantal jaar gelden merkte hij op dat banken en verzekeraars steeds slechter bereikbaar werden voor het intermediair. Een slechte ontwikkeling volgens hem.

Volgende pagina
  • Abonneren
  • Nieuwsbrieven
  • Over AM
  • AMdag 2025
  • AM Verzekeringsrally
  • Digitaal magazine
  • Vacatures
  • Adverteren
  • Klantenservice

Actueel

Wetgeving

Digitalisering & AI

Complexe risico's

Arbeidsmarkt

MVO

Branche

Kifid

  • Schade
  • Leven
  • Zorg
  • Inkomen
  • Hypotheken
  • Pensioenen
  • Overige verzekeringen

AM: is onderdeel van VMN media. Lees in ons manifest waar VMN media voor staat. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Algemene Voorwaarden en Privacy en Cookie beleid | Privacy instellingen