nieuws

MBA in één dag voor verzekeraar én adviseur

Branche 758

“De verzekeringsbranche staat nu voor een geweldige disruptie; stil blijven staan is er niet meer bij”, zegt Henk Volberda. De hoogleraar Strategisch Management & Innovation geeft op 9 mei als onderdeel van MBA in één dag de speciale masterclass ‘Strategieën voor business model innovatie: Hoe bedrijven omgaan met disruptie’ voor verzekeraars én adviseurs.

MBA in één dag voor verzekeraar én adviseur

De masterclass is onderdeel van een tweedaags event. Dag 1, woensdag 17 april, staat in het teken van Ben Tiggelaars MBA in één dag. De managementgoeroe geeft dan voor het laatst zijn al jarenlang zeer populaire ultra-compacte seminar, waarin acht meter managementboeken in één dag de revue passeren. Alleen via am: zijn voor deze dag nog enkele kaarten beschikbaar.

Programma afgestemd op deelnemers

Verzekeringsprofessionals die zich via am: aanmelden krijgen de verdiepingsdag op donderdag 9 mei cadeau bij hun inschrijving. In deze masterclass wordt een vertaalslag naar de praktijk gemaakt. Het definitieve programma wordt afgestemd op zowel professionals bij verzekeraars alsook adviseurs.

Uit onderzoek blijkt dat 1 op 3 bedrijven vasthoudt aan hun bestaande businessmodel. “Technologieën als internet of things, blockchain, robotisering en big data gaan echter grote effecten hebben voor de verzekeringsbranche”, zegt Volberda, die aangeeft dat het voor zowel verzekeraars als adviseurs noodzakelijk is om na te denken over een ander businessmodel om in de toekomst het hoofd boven water te houden.

Nieuwe onlineplatforms

Verzekeringsprofessionals moeten er volgens Volberda serieus rekening mee houden dat nieuwe techbedrijven in de startblokken staan om in de verzekeringsbranche te springen. “We zien natuurlijk ook grote onlineplatforms die heel veel klanten aan zich binden en gaan penetreren in die verzekeringsmarkt”, vervolgt de hoogleraar. “Een toenemend aantal grote verzekeringspartijen zullen werken met volledig digitale businessmodellen. Dus alle partijen in de verzekeringsmarkt moeten innoveren, omdat hun businessmodel onder druk staat en dus hun winstgevendheid.”

Innovatiescan

Tijdens de masterclass gaat Volberda onder meer in op vragen als Hoe en wanneer moeten bedrijven hun businessmodel vernieuwen? En wat is de rol van het management hierin? Deelnemers aan de leergang voeren een zogeheten business model innovatiescan uit, die is afgestemd op hun eigen situatie, en krijgen tijdens de sessie bovendien een adviesrapport mee naar huis.

Aanmelden voor het tweedaagse event MBA in één dag kan op: MBA in één dag

Reageer op dit artikel