'Een Collectieve AOV als begin van een duurzame relatie'

'Een Collectieve AOV als begin van een duurzame relatie'
“Een Collectieve AOV is geen standaardproduct”, legt Edward Vree uit.

Ondernemers hebben in deze moeilijke tijden meer behoefte aan zekerheid. Voor u als adviseur ligt daar een kans. Met een Collectieve AOV bijvoorbeeld kunt u de relatie met uw klant versterken en uitbouwen. Bij een Collectieve AOV komt veel kijken, daarom ondersteunt Avero Achmea u als adviseur hierbij. Van offerte tot contract. Edward Vree, Senior Accountmanager Inkomen en product owner van de Collectieve AOV, vertelt. "Iedereen die écht waarde wil toevoegen voor zijn relaties, zou het gewoon eens moeten proberen."

“Onze Collectieve AOV is een standaardproduct, maar biedt ook zeker ruimte voor maatwerkoplossingen”, legt Edward uit. “Bij grote collectieven of wanneer een collectief specifieke behoeftes heeft, kunnen we afwijken van de standaard verzekeringskenmerken en voorwaarden.  Terwijl we kijken wat het beste past, kom je veel te weten over de ondernemer en het bedrijf. Leer je relaties beter kennen. Omdat het gesprek over meer gaat dan alleen risico. Bedrijfscontinuïteit en toekomstverwachting van de relatie zijn net zo belangrijk."

"Als adviseur sta je er niet alleen voor tijdens het afsluiten van een contract. Het is een driehoek waarin we samen optrekken. De adviseur, de klant en Avéro Achmea. Daardoor ontstaat een duurzame relatie. Waarin we nauw samenwerken, van elkaar leren en elkaar steeds beter kunnen helpen."

Adviseur ondersteunen bij iedere stap

Als expert Collectieve AOV spreekt Edward vrijwel dagelijks met adviseurs over de wensen en verwachtingen van hun relaties. Dan gaat het over bedrijfscontinuïteit en zekerheid van inkomen.

“Een standaard offerte bestaat bijna niet bij het collectief verzekeren van inkomen. Natuurlijk hebben we wel een standaard offerteformulier, maar onze binnendienst vraagt altijd door. Zo kunnen we het advies aanscherpen en uitbreiden. We helpen de adviseur waar nodig. Dat is niet voor niks, want we hebben allemaal een gezamenlijk belang: dat van de ondernemer.”

Maatwerk

“Natuurlijk wil geen enkele ondernemer arbeidsongeschikt worden. Want hoe goed je ook verzekerd bent, als je ziek bent dan sta je aan de zijlijn. Dat is niet goed voor de ondernemer, niet voor het bedrijf. En ook niet voor de adviseur, die een waardevolle relatie moet missen. Daarom hebben we veel extra diensten om te voorkomen dat een ondernemer tijdelijk niet kan ondernemen. Ook daar kan maatwerk bij zitten, dat we samen met de adviseur en de klant invullen."

"En we blijven onze preventieve diensten doorontwikkelen. Ik zal een voorbeeld geven. Een tijdje terug werkten we aan een Collectieve AOV voor een franchiseorganisatie van rijschoolhouders. In de gesprekken bleek dat hun zittende werk in de auto veel vraagt van hun rug. Maar ook dat een kwalitatief goede passagiersstoel rugproblemen kan voorkomen. Dit is een probleem dat we preventief aan kunnen pakken. We hebben in de overeenkomst opgenomen, dat alle deelnemers bij elke 100.000 gereden kilometers hun autostoel opnieuw kunnen laten bijvullen. Zodat ze altijd ergonomisch verantwoord onderweg zijn. Dit idee werd heel positief ontvangen.”

Door de extra aandacht voor de uitdagingen en behoeften van ondernemers, bouw je een veel intensievere, duurzame relatie op”

Creatieve oplossingen

Natuurlijk is niet elk contract zo gedetailleerd. Maar als de situatie daarom vraagt, kijken we of we buiten de gebaande paden kunnen gaan. Een voorbeeld is het contract dat we sloten met Verloning.nl. Dat is een online platform waar meer dan 42.000 zzp’ers in verschillende beroepen bij aangesloten zijn. Het platform verzorgt allerlei basisdiensten voor haar leden. Ze doen namens hen de facturatie, de verloning en bieden mogelijkheden voor verschillende verzekeringen. Voor zo’n diverse groep is de standaard Collectieve AOV te algemeen. Om er een passend product van te maken is meer nodig dan wat telefoontjes en e-mails over en weer. Het vergt een intensieve samenwerking tussen u, uw relatie en ons tot er een passende verzekeringsoplossing staat waar iedereen tevreden mee is. Als adviseur schakel je dan met ons als verzekeraar om samen creatieve oplossingen te vinden. We kunnen niet altijd alles oplossen, maar met elkaar krijgen we veel voor elkaar. En als het dan lukt, is dat wel een reden voor een feestje met z’n allen”, vertelt Edward trots.

Een Collectieve Arbeidsongeschiktheidsverzekering kan veel betekenen voor ondernemers, zegt Edward. “We leven in hectische tijden. Ik zag cijfers van Het Trimbosinstituut. Die hadden onderzocht dat 1/3 van de ondernemers kampt met slaapproblemen en dat soort klachten. Dan helpt het om te weten dat in elk geval je inkomen is verzekerd, mocht je door alle stress en onzekerheid uitvallen. En met ons pakket preventiediensten doen we nog meer op dat gebied. Kijk maar naar onze Workshop Slaap, waarmee we actief iets doen aan een goede nachtrust.”

Adviseren over continuïteit vergroot het vertrouwen

“Door extra aandacht voor de uitdagingen en behoeften van ondernemers, bouw je een veel intensievere, duurzame relatie op. En als een collectief besluit om in te stappen voor de AOV, dan moet je wel heel erg je best doen om die relatie nog kwijt te raken. Als je het goed doet – en daarvoor zijn wij er om te helpen – dan is dat een klant voor het leven. Dan zit je op jaarbasis met elkaar om de tafel om te adviseren over zekerheid en continuïteit. Als adviseur claim je zo’n vertrouwensrol als het ware met adviezen over inkomenszekerheid en continuïteit. Zoals een Collectieve AOV. Die positie is enorm waardevol, voor de ondernemer én voor de adviseur. En dat is dan weer onze drive: waarde toevoegen, waar we maar kunnen.”

Dit is een partnerbericht van Avéro Achmea / bekijk het partnerdossier.

Lees ook in dit dossier: