Nationale-Nederlanden snelst groeiende merk van Nederland

Nationale-Nederlanden snelst groeiende merk van Nederland

De merkwaarde van Nationale-Nederlanden is dit jaar harder gestegen dan enig ander merk in Nederland. Volgens onderzoeksbureau Brand Finance is de merkwaarde van NN opgelopen tot 1,5 miljard euro, 49 procent meer dan een jaar eerder. Daarmee staat de verzekeraar op plek 16 van waardevolle merken. Aegon wordt op plaats 12 nog steeds iets waardevoller ingeschat.

Volgens Brand Finance is het merk NN in staat om zo sterk te groeien door de onafhankelijkheid van ING. De overname en rebranding van het merk Delta Lloyd duiden volgens het onderzoeksbureau op het sterke vertrouwen in de naam Nationale-Nederlanden.

De lijst wordt aangevoerd door Shell met een merkwaarde van 33,5 miljard euro. In de top tien staan ook ING (3), Rabobank dat een plaatsje zakte ten opzichte van vorig jaar (6) en ABN Amro (9). ASR is terug te vinden op plaats 26, SNS Bank is de laatste financial in de lijst op plek 35.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.