Waar woon ik?

Waar woon ik?

Iedereen van een zekere leeftijd kent het spelletje 'Wie ben ik?'. Relevanter is tegenwoordig de vraag: 'Waar woon ik?'. Vraag een gemiddelde Rotterdammer of hij binnen- of buitendijks woont en hij heeft waarschijnlijk geen idee.

Jan Driessen is oprichter/directeur adviesbureau Q&A | Communicatie. Hij was onder meer.14 jaar directeur Communicatie Aegon en 6 jaar voorzitter Bond van Adverteerders. Voor AM analyseert hij in 2024 de reclamecampagnes van verzekeraars

Hoe (on)eerlijk is het duurzame ASR-schadeherstelverhaal?

Vorige week heb ik mijn geliefde steelpannetje gerepareerd. Twee nieuwe moertjes, en de pan kan weer jaren mee. Geïnspireerd door de campagne van ASR over duurzaam schadeherstel, koos ik ervoor om de pan niet weg te gooien, maar te herstellen. Als bewustwordingscampagne werkt deze dus - althans bij mij. In een tijd waarin duurzaam repareren steeds beter mogelijk is, voelt het simpelweg weggooien van beschadigde spullen onnodig en onverantwoord.

Laten we een start maken met de Raadpleeg Polis

Laten we een start maken met de Raadpleeg Polis

Niet iedereen weet dat kikkers kunnen dansen. Bepaalde soorten pijlgifkikkers voeren een ware baltsact op. Met hun tenen en vingers. Wellicht een wat ver-van-mijn-bedshow, maar toch. Dit is dé manier voor tropische kikkers om wijfjes te lokken. Ingetogen dancemoves met tikkende vingers en tenen, niet dat lompe brullerige gekwaak van de lokale Nederlandse neven. Een meer subtiele uitnodiging...

Adviseurs verdienen een belangenbehartiger met toekomstvisie

Adviseurs verdienen een belangenbehartiger met toekomstvisie

Twee jaar geleden schreef ik op deze plek een stukje over de mijns inziens terechte verlaging van de tekencommissie voor volmachten door ASR. Onbedoeld legde ik daar de AM-redactie bijna mee plat omdat zij werden overspoeld door reacties op dat stukje. Reacties die soms overigens verontrustend emotioneel waren. Het was een leerzame ervaring.

Jurjen Oosterbaan

Meer innovatie in onze sector, en hoe dan?

"Er is weinig veranderd." Die zin komt vrijwel altijd terug wanneer je praat met mensen die een aantal jaren geleden uit onze sector zijn vertrokken en weer zijn teruggekeerd op het oude nest. Wij, die elke dag in de sector werken, zien wel degelijk allerlei veranderingen. De opkomst van kunstmatige intelligentie, de consolidatie binnen de hele keten en de veranderingen rondom provisie zijn hiervan slechts drie voorbeelden.