FreshRecruitment
Toezichthouder verstrekt vergunning aan internationaal verzekeringsbedrijf Sompo
De in Bermuda gevestigde schade(her)verzekeraar Sompo heeft van de AFM een vergunning gekregen om in Nederland verzekeringen af te sluiten.
De in Bermuda gevestigde schade(her)verzekeraar Sompo heeft van de AFM een vergunning gekregen om in Nederland verzekeringen af te sluiten.
JW Verzekeringen meldt dat het per 1 mei haar samenwerking met Victor Insurance, dochteronderneming van Marsh & McLennan, beëindigt. Samen boden ze taxiverzekeringen aan met als verzekeraar Helvetia.
Het gerucht ging al een tijdje rond en nu is daar de bevestiging: AG Insurance, de grootste verzekeraar van België, betreedt de Nederlandse zakelijke volmachtmarkt. Een kennismaking met direct betrokkenen vanuit Brussel en nieuwbakken directeur Volmachten Nederland Barend van der Wall.
AG, de grootste verzekeraar van België, is van plan om binnen afzienbare tijd de Nederlandse zakelijke volmachtmarkt te betreden. Een unicum voor het voormalig Fortis Insurance Belgium.
Het is niet de vraag óf private equity de komende jaren zich verder in de intermediairsmarkt roert. Het is meer de vraag hóé dat gaat gebeuren. Dat stellen overnameadviseurs van KPMG en BHB Dullemond in gesprek met AM.
Ook in 2024 consolideerde de branche naar hartenlust. Of dit in 2025 opnieuw gebeurt? Daar kijken de intermediairs en verzekeraars binnen het AMexpertpanel heel verschillend naar.
SAA Verzekeringen stond enige tijd in de etalage. Nu lijkt er een akkoord te zijn bereikt: de Amerikaanse, wereldwijd opererende verzekeringsmakelaar Gallagher neemt SAA over, bevestigen meerdere bronnen aan AM.
CFC breidt haar Europese activiteiten uit met het openen van een kantoor in Amsterdam. De focus ligt daar in eerste instantie op het ontwikkelen en aanbieden van transactieaansprakelijkheidsverzekeringen binnen Noord-, Midden- en Oost-Europa.
Met haar dertig jaar is Smile Insurance naar eigen zeggen de oudste nog bestaande insurtech. CEO Joséphine Chamoulaud, spreker tijdens AMdag 2024, vertelt meer over hoe Smile met haar verfrissende aanpak thuisland Zwitserland verovert, de sweet spot waar Smile zich bevindt én ze licht een tipje van de sluier op omtrent hun 'Freemium'-model.
Buitenlandse verzekeraars nemen een steeds groter deel van de Nederlandse schademarkt voor haar rekening. Inmiddels ligt hun marktaandeel op circa 33 procent.