DTC Lease
Volmachtbedrijf BOUY kiest voor Simplifai bij motorschadeclaims
BOUY Underwriting Agency, onderdeel van BOUY Group, kiest voor Simplifai om hun motorschadeclaimsproces te automatiseren. Ze gaan deze samenwerking aan voor drie jaar.

BOUY Underwriting Agency, onderdeel van BOUY Group, kiest voor Simplifai om hun motorschadeclaimsproces te automatiseren. Ze gaan deze samenwerking aan voor drie jaar.

AI agents vormen dé nieuwste technologische ontwikkeling die veel werkzaamheden, ook binnen de financiële dienstverlening, drastisch verandert. Welke taken gaan deze AI-assistenten overnemen? En welke positie nemen ze nu al in binnen het intermediaire landschap? "Veel intermediairs denken dat dit een golfje is, maar in feite is het een tsunami."
GesponsordHet afhandelen van claims kan een tijdrovende, repetitieve taak zijn. Nieuwe AI-aangedreven software kan de zware werklast van verzekeringsprofessionals verlichten. Zo besparen ze tijd en geld en kunnen zij hun klanten een meer persoonlijke service bieden.

Meer tijd voor de klant en minder saaie werkzaamheden voor medewerkers. Dat is te bereiken door automatisering en gebruik van AI, volgens Jeremy van Vugt, manager Business Development & Innovatie bij Flyct. Hij vindt het negatieve imago dat hieraan kleeft onterecht en wil branchegenoten de ogen openen. "Als je een uur per dag iets doet waar je geen waarde aan toevoegt en je doet dit elke dag, bel mij dan."

Technologische innovaties en digitale oplossingen vinden inmiddels volop toepassing in de verzekeringsindustrie. Combineer die met duurzaamheid en de energietransitie en de kansen liggen voor het oprapen voor product-aanbieders en dienstverleners. Insurtech Zego is hier een voorbeeld van, zo ook het Simplifai-project. Beide innovatie projecten zijn vertegenwoordigd tijdens AMdag 2023.

Bij enkele verzekeraars en serviceplatforms heeft de mens plaatsgemaakt voor kunstmatige intelligentie bij het afhandelen van binnenkomende schadeclaims. Leverancier van het AI is het Noorse bedrijf Simplifai dat zegt de eerste te zijn ter wereld die AI toepast bij het verwerken van schadeclaims.
GesponsordAls een storm het halve land schade berokkent, draait de schadeafhandeling van Nh1816 overuren. Maar waar voorheen berichten met bijlagen handmatig werden verwerkt, gebeurt dat nu met AI, die ongestructureerde data omzet in gestructureerde data. "Leuk voor ons, maar we zetten het vooral in om de klantervaring te verbeteren."
GesponsordClaims Corporations Network (CCN) laat een digitale medewerker alle claims afhandelen die via e-mail binnenkomen. Deze digitale medewerker - Optimus - is ontwikkeld door Simplifai en is een door AI-aangedreven robot die de menselijke gedachtegang begrijpt en interpreteert. "Met Optimus kunnen we tot 10 tot 15 minuten per e-mail besparen", zegt Cees Werff, CEO van Claims Corporation Network. "Dit betekent dat onze menselijke medewerkers zich kunnen richten op het echt interessante werk."

Snel, kleinschalig en flexibel: daarmee wil Simplifai zich onderscheiden van de grote AI-bedrijven. De Noorse insurtech betrad de Nederlandse markt begin vorig jaar. Inmiddels haalden Allianz, Nh1816, Van Ameyde Groep en Söderberg & Partners de zogenaamde Digital Employee-technologie van het bedrijf in huis. Een kennismaking met Simplifai en country manager voor de Benelux en Duitsland, Kyrre Garseth.
Van Ameyde Group haalt de AI-aangedreven Digital Employee-technologie van de Simplifai in huis. De Noorse insurtech gaat Van Ameyde helpen om het ontvangen en afhandelen van claims automatiseren en om de tijd die werknemers besteden aan handmatige verwerking van documenten te verminderen.
