Independer: Meeste schades gereden in Volvo V40
De Volvo V40 voert de lijst aan van auto's met de meeste schadeclaims. De minste brokken zijn gereden in de Hyundai Tucson. Dat blijkt uit onderzoek van Independer onder schadeclaims over heel 2024.
De Volvo V40 voert de lijst aan van auto's met de meeste schadeclaims. De minste brokken zijn gereden in de Hyundai Tucson. Dat blijkt uit onderzoek van Independer onder schadeclaims over heel 2024.
Het Data Analytics Centre van het Verbond van Verzekeraars heeft een eerste schatting van de schadecijfers tijdens de jaarwisseling gedeeld. De particuliere schade kwam hierbij uit op zo'n 16 miljoen euro.
Na een stevige discussie over drijfstangen, lak en stenen concludeert het gerechtshof in Arhem dat Achmea te snel de conclusie trok dat een FBTO-verzekerde had gefraudeerd door een aanrijding te verzinnen.
Na een aanrijding die de klant meldde aan haar verzekeraar, Promovendum, oordeelde die dat zij aansprakelijk was voor de schade waardoor zij haar no-claimkorting verloor. Hier was de vrouw het niet mee eens en stapte naar Kifid.
"Alleen met verzekeren red je het niet in deze markt", meent Erwin van Tol. Hij is Lead Underwriter Fleet & Garage bij MS Amlin, als middelgrote verzekeraar gespecialiseerd in verzekeringen voor bedrijven met uitdagende risico's. Met hun garageverzekering positioneert MS Amlin zich dan ook in een nichemarkt die volgens hem steeds verder verandert.
Dit jaar zijn de premies voor autoverzekeringen verrassend gestegen. In mei van dit jaar werd er al een gemiddelde stijging van 8,2 procent geconstateerd. Per medio mei zijn de premies al zo'n 12,5 procent gestegen. NN heeft hier echter een verklaring voor.
Een persoon die bij het claimen van schade aan een auto ook al eerder ontstane schade aan de auto meteen mee probeerde te claimen in een allriskverzekering bij Nationale-Nederlanden (NN) is door de rechter in het ongelijk gesteld.
Het afhandelen van een schade kan gecompliceerd, kostbaar en tijdrovend zijn. MS Amlin koos voor een samenwerking met Schadegarant om klantvriendelijker, transparanter en efficiënter te kunnen schakelen.
De resultaten van de autoverzekeraars zijn vorig jaar stevig onderuitgegaan en de premiestijgingen lopen inmiddels op tot boven de 10%, meldt Independer. Voor een gezonde bedrijfsvoering mag het met name in WA echter nog wel wat meer zijn. Verzekeraars lijken echter huiverig om klanten te verliezen. Dat gedrag is met het oog op de toekomst niet verstandig, zegt Arno Onink van onderzoeksbureau Trend-RX. Hij stelt dat de premies makkelijk omhoog kunnen. "Mensen komen niet zo snel in actie."
Thom Mallant is voorzitter van zowel het Waarborgfonds als het Nederlands Bureau en is daarnaast CEO van Allianz in Nederland. Op het congres van het Waarborgfonds heeft hij stilgestaan bij het belang van samenwerken in de zogeheten 'future of mobility'.