Een “nieuw, fris en eigentijds logo” was volgens CEO Joost Heideman nodig ter ondersteuning van de nieuwe koers. Univé wil zich niet enkel meer richten op verzekeringen, maar wil klanten ook helpen met het voorkomen van risico’s en het beperken van de gevolgen als het misgaat. “Om relevant te blijven moet je met je tijd meegaan, je strategie aanpassen en blijven innoveren: met nieuwe producten, nieuwe (online) dienstverlening en nieuwe kanalen”, aldus Heideman.
Ouwe peer
Univé heeft de website al in een nieuw jasje gestoken. Ook prijkt het logo al op de gevels van enkele van de 120 Univé-winkels. Dit weekend begint de publiekscampagne met een paginagrote krantenadvertentie onder de kop ‘Het ga je goed ouwe peer’. In de loop van het jaar moeten alle winkels voorzien zijn van de nieuwe huisstijl. Die bestaat behalve uit een nieuw logo uit een “opgefrist kleurenpalet”.
Het oude logo met de appel en peer stamt uit 1992. De bekende pay-off ‘Daar plukt u de vruchten van’ behoudt Univé overigens nog wel. “De é is het nieuwe beeldmerk met een blaadje als accent aigu. Toch nog een kleine knipoog naar de appel”, aldus Pieter Borsboom, manager Merk & Communicatie van Coöperatie Univé.
Nieuwe strategie
In een interview met am: zeiden Heidemans collega-bestuurder Ellen Peper en Miranda Hendriks vorige maand dat de nieuwe strategie niet ten koste zal gaan van de coöperatie. "We hebben een heilig geloof in de coöperatieve gedachte: de basis van verzekeren is het delen van risico’s.”