artikel

‘Wij zetten vol in op de hypotheekadviseur’

Branche 459

Sales manager Kevin Brocklebank van Conneqt zet met zijn team vol in om de hypotheekadviseur voor zich te winnen. In aanloop naar de am:dag stellen we hem vijf vragen.

‘Wij zetten vol in op de hypotheekadviseur’
Kevin Brocklebank

Wat doet Conneqt precies?

“Wij creëren en distribueren verschillende hypotheeklabels voor de Nederlandse particuliere woningmarkt namens investeerders. Met Hypotrust, IQWOON en nu ook “Robuust” hebben we een aantal gave merken in de markt staan. Wij zijn onderdeel van de Blauwtrust Groep, waar ook De Hypotheker en Quion onder vallen. Vijfentwintig jaar geleden zijn we gestart met Hypotrust, wat nog steeds een sterk merk is. Inmiddels hebben we een marktaandeel van 5% en liggen onze labels bij 95% van de intermediairs in het schap.”

“Uiteindelijk is het de adviseur die voor een van onze labels kiest. Daarbij zijn een aantal elementen doorslaggevend: de rentetarieven, de voorwaarden, de acceptatie die vlot en soepel verloopt, geboden gemak, bijvoorbeeld door een app, maar ook de sympathie voor een merk. Daar zetten we met ons marketing- en salesbeleid gericht en actief op in. Het zijn op dat punt toch echt onze betrokken en gedreven mensen die daar het dagelijks het verschil maken.”

Welke labels worden door Conneqt vertegenwoordigd?

“Al sinds 1993 opereren we onder de naam Hypotrust. In 2016 hebben we IQWOON geïntroduceerd en dat is ook het moment geweest om de naam te wijzigen in Conneqt en Hypotrust daarin puur als hypotheeklabel onder te brengen. Overigens was 2016 ons beste jaar ooit met een marktaandeel van 9%. Afgelopen oktober hebben we Robuust op de markt gezet. En daarmee hebben we een compleet assortiment van scherpe hypotheekproducten.”

“Het onderscheid zit hem dan ook vooral in de scherpte van de rentes tussen de verschillende rentevasteperiodes en risicoklasses en ook in zaken als offerte geldigheid en boetevrij aflossen. Geldverstrekker achter Robuust is Aegon. Dit label is met veel enthousiasme in de markt ontvangen.”

Waarom kiezen investeerders en intermediairs voor jullie?

“Veel hypotheeklabels hebben een kleiner marktaandeel dan Conneqt. Wij creëren, distribueren en onderhouden Nederlandse hypotheeklabels. Dit doen we met een bewezen trackrecord, namelijk al 25 jaar met succes. Investeerders zijn tevreden over de expertise en mogelijke proposities en toegang tot een kwalitatief distributienetwerk. Wij bieden een breed assortiment, scherpe tarieven, goede hypotheekvoorwaarden, een vlot acceptatieproces, gemak via de app en een persoonlijke relatie met het intermediair. De samenwerking wordt dan ook al zeer goed beoordeeld.”

Waarom staan jullie op de am:dag in de Van Nelle Fabriek?

“We zijn heel blij dat het nu in Rotterdam is, daarmee spelen wij een thuiswedstrijd. Dat is ook de reden dat we in staat zijn om ook een meet & greet met ons acceptatieteam te organiseren op de am:dag. Wij zijn een partij die een heel gericht marketingbeleid voert, gericht op de adviseur. Wij willen ook slim met ons geld omgaan en met zo min mogelijk middelen maximaal resultaat behalen.”

“Nu zetten we dus budget in om in een andere setting en op een leuke manier onze distributiepartners te treffen. Wij denken dat het voor onze distributiepartners ook leuk is om met onze acceptanten te kunnen praten over specifieke zaken in een inspirerende omgeving en verwachten daarom ook dat het een gave en nuttige dag wordt.”

Dit artikel is gesponsord door Conneqt.

Reageer op dit artikel