AMpodcast De Assurantieclub over innovatie: 'Weet waar de klant van de toekomst op wacht'

Doe iets waar je echt goed in bent, durf keuzes te maken en start direct: dat is de boodschap onze podcastgasten in de nieuwste aflevering van De Assurantieclub. In deze podcast gaan we het hebben over innovatie. Dit doen we samen met Marijn Moerman, ceo van Alicia Insurance, en Erik van den Berg, volmachtbeheerder bij Mandaat Assuradeuren en voorzitter van de Vereniging Financieel Dienstverleners Oost-Nederland.
V.l.n.r. Alexandra Meijer, Marijn Moerman, Bert Sonneveld en Erik van den Berg

“Niemand gaat in de app van zijn verzekeraar lekker rondsnuffelen omdat het nou zo leuk is”, vertelt Moerman. Hij won met Alicia Insurance dit jaar de NVGA AM innovatieprijs en gaf hier een interview over op AMweb. Tijdens de podcast legt hij hier meer over uit en vertelt hij over de ‘hoepels’ waar hij bij de ontwikkeling van Alicia doorheen moest.

Erik van den Berg is in zijn werk als volmachtbeheerder nauw betrokken bij adviseurs en alle ontwikkelingen die in het intermediair gaande zijn. Volgens is de adviseur van de toekomst meer een gids die meer doet dan verzekeringen adviseren. Ook spreken de heren zich uit over het mogelijke ‘gevaar’ van big tech bedrijven, zoals Google en Amazon.

Andere vragen die gesteld worden: Wat is innoveren nu precies? Moet het groot en ingewikkeld of kan het ook klein? En wat kan de financieel adviseur doen? Luister de podcast en kom meer te weten.