AMpodcast De Assurantieclub over innovatie: 'Weet waar de klant van de toekomst op wacht'

AMpodcast De Assurantieclub over innovatie: 'Weet waar de klant van de toekomst op wacht'
V.l.n.r. Alexandra Meijer, Marijn Moerman, Bert Sonneveld en Erik van den Berg

Doe iets waar je echt goed in bent, durf keuzes te maken en start direct: dat is de boodschap onze podcastgasten in de nieuwste aflevering van De Assurantieclub. In deze podcast gaan we het hebben over innovatie. Dit doen we samen met Marijn Moerman, ceo van Alicia Insurance, en Erik van den Berg, volmachtbeheerder bij Mandaat Assuradeuren en voorzitter van de Vereniging Financieel Dienstverleners Oost-Nederland.

"Niemand gaat in de app van zijn verzekeraar lekker rondsnuffelen omdat het nou zo leuk is", vertelt Moerman. Hij won met Alicia Insurance dit jaar de NVGA AM innovatieprijs en gaf hier een interview over op AMweb. Tijdens de podcast legt hij hier meer over uit en vertelt hij over de 'hoepels' waar hij bij de ontwikkeling van Alicia doorheen moest.

Erik van den Berg is in zijn werk als volmachtbeheerder nauw betrokken bij adviseurs en alle ontwikkelingen die in het intermediair gaande zijn. Volgens is de adviseur van de toekomst meer een gids die meer doet dan verzekeringen adviseren. Ook spreken de heren zich uit over het mogelijke 'gevaar' van big tech bedrijven, zoals Google en Amazon.

Andere vragen die gesteld worden: Wat is innoveren nu precies? Moet het groot en ingewikkeld of kan het ook klein? En wat kan de financieel adviseur doen? Luister de podcast en kom meer te weten.

Alexandra Meijer

Alexandra Meijer

Redacteur AM

Marc van Erven een kwart eeuw aan het roer van ARAG Nederland

Marc van Erven een kwart eeuw aan het roer van ARAG Nederland

Marc van Erven viert dit jaar zijn 25-jarig jubileum als CEO van ARAG Nederland. Onder zijn leiding is ARAG uitgegroeid tot een innovatieve juridisch dienstverlener met een sterke focus op juridische toegankelijkheid en technologische vernieuwing. We spreken de CEO over de hoogtepunten, de maatschappelijke impact van ARAG en hoe het bedrijf zich voorbereidt op de toekomst.

Zo blijf je als verzekeringsbedrijf wendbaar 

Zo blijf je als verzekeringsbedrijf wendbaar

Slimme software stelt verzekeraars in staat om de acceptatie en afhandeling van claims te automatiseren. 'Wij automatiseren de routinematige taken, waardoor het kenniswerk voor de professionals overblijft', zegt Paul Veerkamp van Acumen dat samen met Linkit de slimme claimssoftware 4Sure ontwikkelde. Maar hoe blijf je verzekeringsbedrijf goed op de hoogte van dit soort technologische ontwikkelingen? Hoe blijf je wendbaar? Een event op 3 oktober biedt uitkomst.

Xandra ter Riet en Yasin Chalabi van Hiscox. Foto: Diederik van der Laan / Dutch Photo Agency

Hiscox: 'We trekken graag met intermediair op om maatwerk te bieden'

Iedere onderneming is anders en dus gaat het telkens om andere verzekeringsbehoeften. Daarom trekt Hiscox graag op met verzekeringsadviseurs die als geen ander hun klanten kennen. Xandra ter Riet-Lokkerbol en Yasin Chalabi: "Met de verzekeringsadviseur werken we nauw samen om specifieke oplossingen aan te bieden."

AethiQs: 'Neem maatschappelijke relevantie mee in je besluitvorming' 

AethiQs: 'Neem maatschappelijke relevantie mee in je besluitvorming'

De kransslagader van de maatschappij. Zo zien de oprichters en partners van AethiQs, Vijay Gangadin en Albert Smolenaers, de verzekerings- en pensioensector. Het bureau adviseert de sector over onder andere data-science & AI, risk, compliance en governance, transities, en alles rondom het actuariaat. Hoe profiteren klanten ervan dat bij AethiQs de mens centraal staat?