nieuws

Zomerserie (3) – Marga Purvis (OOM): ‘Pak mensen die online gal spuwen harder aan’

Schade 1476

Geen wekker, geen stropdas, geen files. De rust van de zomervakantie is een uitstekend moment voor reflectie. Hoe kijkt de sector terug op de eerste helft van 2019? Vijf weken lang stelt AM elke dag zeven vragen aan een branchegenoot. Volgens Marga Purvis, algemeen directeur van OOM Verzekeringen, moeten online trollen harder worden aangepakt. “Ook als bedrijf ervaren wij de negatieve gevolgen van onvrede op social media.”

Zomerserie (3) – Marga Purvis (OOM): ‘Pak mensen die online gal spuwen harder aan’

Welke vakantiebestemming kun je iedereen aanraden?
“Frankrijk is het land waar ik graag vertoef. Misschien is mijn liefde voor dit land wel genetisch  bepaald. Mijn oma was voor de helft Française dus het ‘joie de vivre’ en een beetje ‘laissez faire’ is mij niet vreemd. Dat is ook waarom ik het iedereen zou aanraden. De Fransen zijn leuker dan we denken.”

Gaat je telefoon helemaal uit op vakantie, of laat je stiekem je werkmail binnenlopen?
“Op aanraden van mijn medewerkers zet ik voortaan mijn email uit. Practice what you preach is hier wel het motto. Ik druk ook hen op het hart dat ze op vakantie zich niet hoeven bezig te houden met werk. Voor noodgevallen ben ik uiteraard altijd bereikbaar.”

Broodfondsen en een bedrijf zoals Lemonade benaderen de concepten premie en schade totaal anders

Wat was de meest memorabele gebeurtenis van het afgelopen halfjaar?
“Eigenlijk zijn de afgelopen tien jaar voor mij memorabel geweest. Als ik er dan toch eentje moet noemen is het dat we zijn gaan bloggen en vloggen als OOM en dit met name op social media delen omdat daar één van onze doelgroepen (de millennials en generatie Y) het beste te bereiken zijn. Het blijft als verzekeraar altijd spannend om je op dit vlak te begeven maar wij zijn van mening dat het een positieve aanvulling kan zijn op het totale social media landschap.”

Welke ontwikkeling in de branche moeten we de komende tijd in de gaten houden?
“De (her)opkomst van de zogeheten broodfondsen en ook een bedrijf zoals Lemonade. Zij benaderen de concepten premie en schade totaal anders. Wij volgen de opkomst van dit soort bedrijven op de voet.”

Ligt OOM Verzekeringen qua doelen in 2019 op schema?
“We hebben in die tien jaar dat ik hier werk onze omzet kunnen verdubbelen. Elke dag streven we ernaar om de klant zo optimaal mogelijk te bedienen. Dat klinkt misschien als een commercieel verhaal maar wij doen het echt. We luisteren naar hun wensen en kunnen dat mede door de compacte omvang van onze organisatie vlot toepassen. Of we daarmee op schema liggen durf ik niet te beweren. Als je even achterover leunt heeft de tijd je alweer ingehaald. Wij blijven gewoon elke dag werken aan verbetering en een schema is leuk om af te vinken maar meer ook niet.”

Op welk resultaat ben je trots?
“Dat we van een bescheiden nicheverzekeraar zijn uitgegroeid naar een trotse eigentijdse verzekeraar zonder onze identiteit te verliezen. Dit hebben we ook omgezet in een pay off die past bij wie we nu zijn. Wij zijn OOM, wij verzekeren ongewoon goed.”

Wat moet bovenaan de agenda staan als de politici terugkomen van het zomerreces?
“Pak mensen die op social media hun gal (op een onaangename manier) spuwen harder aan. Ook als bedrijf ervaren wij de negatieve gevolgen van onvrede op social media. Kritiek is goed als het gegrond is maar als men boos wordt omdat men niet krijgt waar men denkt recht op te hebben is het een lastige situatie. Klagen mag, maar alleen als het terecht is. Je zin doordrijven door met modder te gooien naar een ander is niet ok en dat moeten we als samenleving ook niet accepteren.”

Claim nu uw zomerkorting op am:events

Twee tips waarmee u deze zomer ticketkorting kunt claimen op am:events!

Tip 1: op 17 september is het het event am:innosurance. Dit is hét innovatiecongres voor de verzekeringsmarkt waar volop inspiratie van buiten de branche én van buiten ons continent naar binnen wordt gehaald. Op het podium staan onder anderen vertegenwoordigers van Bol.com, De Persgroep en de Zuid-Afrikaanse verzekeraar Discovery.
Download deze zomer de am:bundel over innovatie en ontvang een speciale kortingscode voor dit event.

Tip 2: op 26 november is het tijd voor de Nederlands grootste verzekeringsbranchedag, de am:dag, locatie: Van Nelle Fabriek in Rotterdam. Tot en met 7 september boekt u dit event tegen speciaal tarief (vroegboekkorting), tickets: www.amdag.nl
Reserveer nu uw stoel en wees gegarandeerd van ontmoetingen met inspirerende sprekers én gelijkgestemden uit de verzekeringsbranche.

Reageer op dit artikel