Blogs

Dit zou elke klant moeten vragen die hypotheekadviseurs vergelijkt

Dit zou elke klant moeten vragen die hypotheekadviseurs vergelijkt

We doen als adviseurs ons best om ons te onderscheiden. Een mooie website, goede informatie over het bedrijf en de diensten en natuurlijk veel reviews, het liefst...

Nieuw elan voor financiële APK

Nieuw elan voor financiële APK

Het aantal mensen met geldzorgen neemt toe. Volgens de BKR-monitor is het aantal jongeren dat met betalingsachterstanden te maken heeft de afgelopen jaren fors...

De impact van Europese consumentenbescherming

De impact van Europese consumentenbescherming

De Nederlandse rechter past, zoals bij velen bekend, regels van het Europese consumentenrecht ook toe als de consument hier niet om vraagt. De zogenoemde ambtshalve...

Kifid handhaaft gebruikelijke zorgvuldigheidstoets

Kifid handhaaft gebruikelijke zorgvuldigheidstoets

Kifid kan de juridische toets breder opvatten door standaard te toetsen of een klant zorgvuldig is behandeld. Kortgezegd is dat de aanbeveling van SEO economisch...

De abominabel slechte service van de direct writer

De abominabel slechte service van de direct writer

Een biecht: tot enige tijd geleden had ik nog een bij elkaar geklikt verzekeringspakketje. Goedkoop, dus een tevreden klant. Maar na een schade op de...

Verstrek uw voorwaarden op een duurzame drager

Verstrek uw voorwaarden op een duurzame drager

Er zijn nog lessen te leren als het gaat over 'het op juiste wijze verstrekken van voorwaarden'. Bij het sluiten van een verzekering moet de verzekeraar de...

Digitalisering en schaalvergroting: let extra op kwetsbare consumenten

'Als het gaat om digitalisering zien we dat de financiële sector steeds meer de richting opgaat van een groot data- en IT bedrijf.' Het zijn niet mijn woorden maar...

Spanning tussen dienstverlening aan klant en witwasbestrijding

Spanning tussen dienstverlening aan klant en witwasbestrijding

Het klantenonderzoek van financiële dienstverleners leidt tot vragen en zorgen van consumenten.

Financieel dienstverleners geven Kifid dikke voldoende

Financieel dienstverleners geven Kifid dikke voldoende

Eind 2022 heeft MarketResponse de klanttevredenheid van Kifid onderzocht bij aangesloten financiële dienstverleners. Het resultaat: een gemiddelde waardering van...

Specifieke omstandigheden in een BKR-klacht maken het verschil

Specifieke omstandigheden in een BKR-klacht maken het verschil

Het aantal mensen met betalingsproblemen is afgenomen tot ruim 538.000 volgens de Kredietbarometer van Stichting BKR. De meesten krijgen weer grip op hun financiën...