Onrust over uitspraken afgewezen incassokosten zorgverzekeraars
De SKGZ (de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen) heeft verontrust gereageerd op de recente ophef die is ontstaan over de incassokosten van zorgverzekeraars.

De SKGZ (de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen) heeft verontrust gereageerd op de recente ophef die is ontstaan over de incassokosten van zorgverzekeraars.

De Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekerigen (SGKZ) krijgt met Sabine Muijrers een nieuwe directeur. Ze volgt in die functie Kees van Kranenburg op, die wel zal aanblijven als bestuursadviseur.. Muijrers begint per 1 november aan haar nieuwe baan.

De Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen heeft vorig jaar 2.187 klachtendossiers behandeld. Een daling van 3 procent ten opzichte van een jaar eerder. Een positief resultaat? De geschillencommissie voor zorgverzekeraars zag het aantal klachten eind vorig jaar oplopen en ziet de stijging ook dit jaar doorzetten. Bovendien constateerde SGKZ dat lang niet alle zorgverzekeraars klagende consumenten wijzen op het onafhankelijke klachteninstituut.

De Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ) kreeg vorig kalenderjaar 31% meer geschillen te verwerken dan in 2015. Onderwerp van de 660 geschillen waren vooral de premiebetaling en declaraties, het persoonsgebonden budget (pgb) en medisch-specialistische zorg zoals ziekenhuisbehandelingen.
