InShared neemt schadeverzekeringen Hema over
Vanaf 26 februari stopt Hema met het aanbieden van schadeverzekeringen. Alleen de zorgverzekering blijft nog bestaan. Al de verzekeringen waar Hema mee stopt worden overgenomen door InShared.

Vanaf 26 februari stopt Hema met het aanbieden van schadeverzekeringen. Alleen de zorgverzekering blijft nog bestaan. Al de verzekeringen waar Hema mee stopt worden overgenomen door InShared.

Tientallen kantoren nam Veldhuis Advies de afgelopen 35 jaar over. Echter, in de regio lijkt de rek er wel een beetje uit. Maar daar ligt eigenaar Bob Veldhuis niet wakker van. Daar is hij sowieso de man niet naar. Zolang hij kansen blijft zien in de uitdagingen die op zijn pad komen, kunnen kopers aankloppen wat ze willen; Veldhuis Advies is niet te koop. En die kansen zíjn er, onder meer op het vlak van AI. Niet om banen mee te schrappen, maar om uren mee te besparen. Uren die men elders in de organisatie juist tekortkomt.

Met code rood de weg op: misschien niet de slimste zet als je een ritje op de motor wilt maken. De motorrijdster die dat deed en door een windvlaag tegen een paal reed, krijgt haar schade echter wel vergoed omdat in de polisvoorwaarden het woordje 'direct' ontbreekt, oordeelt Kifid.

Vakanties met de camper, caravan en motor zijn in. Unigarant zag dat duidelijk terug in de aanzienlijke toename van het aantal afgesloten verzekeringen binnen de recreatieve portefeuille. Die houdt vooral verband met de coronapandemie, waardoor verzekerden minder vaak voor een vliegvakantie kozen. Dat meldt cfo Wil Hoogstad van Unigarant en UVM Verzekeringen, beide dochters van de ANWB, bij de bekendmaking van de jaarcijfers over 2021.

Een motor van de zaak is niet heel gebruikelijk in Nederland. De Goudse verwacht echter dat het aantal zakelijke motorrijders zal toenemen en stapt daarom in zakelijke motorverzekeringen. Onder de dekking is ook particulier gebruik van de motor meegenomen.

Een man heeft bij het gerechtshof vergeefs geprobeerd om alsnog zijn gestolen motorfiets vergoed te krijgen van Nationale-Nederlanden. De claim is terecht afgewezen, onder meer vanwege een vervalste nota waarbij gebrek aan kennis van de Franse taal de man nekte. De registraties in de frauderegisters blijven in stand.

Bij De Vereende waren ze best verrast over de uitkomst van deze 'feit of fabel'. Normaal gesproken heeft de meerderheid van hun nieuwsbrieflezers een duidelijker voorkeur maar in dit geval waren er bijna exact evenveel stemmers. In ieder geval geeft dit een goede gelegenheid nog eens kort in te gaan op de wettelijke verzekeringsplicht voor ongekentekende motorvoertuigen.

Benchmarkbureau MoneyView onthulde onlangs dat autoverzekeraars gemiddeld hogere premies rekenen voor Limburgers, zonder dat daar een sluitende verklaring voor te geven is. In de nieuwe special over motorverzekeringen blijkt dezelfde onverklaarbare opslag te zitten. Een Limburger betaalt 13 procent meer voor z'n motorverzekering dan het gemiddelde in Nederland.

Een intermediairbedrijf uit Den Bosch moet een motorrijder wiens Harley Davidson is gestolen ruim € 13.000 betalen. Verzekeraar Nh1816 keerde niet uit omdat niet aan de beveiligingseisen was voldaan. Omdat de adviseur niet duidelijk had gemaakt dat die op de motor van toepassing waren, heeft hij zijn informatieplicht geschonden, oordeelt Kifid.

Alleen op het polisblad een alarmclausule arceren en vertellen dat 'een' beveiliging nodig is, is niet voldoende. Een adviseur uit Oude Pekela had expliciet moeten wijzen op het type alarm waarmee de motor van een klant moest worden uitgerust.
