Alles over Klantrelatie

De Vereende

De menselijke maat: webinar over de klant die niet als een nummer wordt gezien

Het Verbond van Verzekeraars heeft Bert Sonneveld, manager Marketing & Acceptatie van de Vereende, uitgenodigd voor het webinar 'De menselijke maat: verzekeraars aan het woord'. Met menselijke maat wordt bedoeld dat de klant niet alleen als een nummer wordt behandeld, maar dat er verder wordt gekeken.

Gesponsord
Gesponsord
advies

Gesponsord De verzekeraars, de verzekerden, en het gebrek aan daadkracht

We kunnen er niet meer omheen: mensen kopen een polis en zijn de volgende dag vergeten bij welke verzekeraar dat was. Want verzekeringen zijn toch juist bedoeld om je geen zorgen te moeten maken over de toekomst?! Een artikel van Małgorzata Moderacka, digital insurance product manager bij Comarch.

de Volksbank

De Volksbank mag hypotheek van cocaïnevisser niet opeisen

Een man die vorig jaar werd veroordeeld voor het invoeren van cocaïne op een viskotter, hoeft niet per direct zijn hypotheek aan de Volksbank terug te betalen. Hoewel de bank formeel in haar recht staat, is het verbreken van de klantrelatie volgens de rechter onaanvaardbaar in maatstaven van redelijkheid en billijkheid.

Dsw

Voor het eerst verzekeraar in top 10 klantvriendelijke bedrijven

Zorgverzekeraar DSW heeft een primeur. De Schiedammers zijn de eerste verzekeraar die de top 10 haalt van klantvriendelijkste bedrijven, een lijst die marktonderzoeksbureau SAMR sinds 2007 jaarlijks opmaakt op basis van beoordelingen door Nederlandse consumenten.

Distributie

Onverzekerbare risico's komende jaren speerpunt voor het Verbond

Oplossingen vinden voor onverzekerbare risico's staat hoog op de agenda van het Verbond van Verzekeraars komende jaren. Dat blijkt uit het vanmiddag door de leden goedgekeurde middellangetermijnplan 2019-2021 en het beleidsplan voor komend jaar. Ook komt het Verbond in 2019 met een nieuwe visie op distributie. Andere speerpunten van verzekeraars zijn betrouwbaar gebruik van data, kunstmatige intelligentie en algoritmen, het versterken van de klantrelatie en het zoeken naar nieuwe verdienmodellen.

Centraal beheer

Publiek vindt Rabo en Centraal Beheer klantvriendelijkst van de branche

Volgens Nederlandse consumenten is Centraal Beheer de klantvriendelijkste verzekeraar en Rabobank de klantvriendelijkste bank.

Intermediair

Gebrekkig onderhoud klantrelatie niet altijd bestraft

Slordig onderhoud van de klantrelatie hoeft een adviseur niet altijd duur komen te staan als de klant zich tot Kifid wendt. Dat blijkt uit <a href="https://www.kifid.nl/fileupload/jurisprudentie/GeschillenCommissie/2016/uitspraak_2016-502.pdf" target="_blank">een recente uitspraak </a>van het klachteninstituut over een adviseur die had nagelaten om te kijken of zijn klant een lagere premie kon gaan betalen voor zijn overlijdensrisicoverzekering.