
Eind 2022 heeft MarketResponse de klanttevredenheid van Kifid onderzocht bij aangesloten financiële dienstverleners. Het resultaat: een gemiddelde waardering van...
Eind 2022 heeft MarketResponse de klanttevredenheid van Kifid onderzocht bij aangesloten financiële dienstverleners. Het resultaat: een gemiddelde waardering van...
De Tuchtraad Financiële Dienstverlening (TFD) heeft vorig jaar in 24 zaken een uitspraak gedaan. Dat is een ruime verdubbeling ten opzichte van een jaar eerder,...
De stapel klachten die nog moet worden afgehandeld over beleggingsverzekeringen wordt kleiner. Kifid heeft afgelopen jaar meer dan honderd klachten afgehandeld....
Slechts één keer eerder kwam het voor in de geschiedenis van Kifid. De voorzitter van de geschillencommissie die een jurist verbiedt nog langer consumenten te...
Het aantal mensen met betalingsproblemen is afgenomen tot ruim 538.000 volgens de Kredietbarometer van Stichting BKR. De meesten krijgen weer grip op hun financiën...
Deze zomer verscheen het advies ‘Van schuld naar schone lei’ van de Raad voor Volksgezondheid & Samenleving. Een advies dat gaat over preventie en nazorg. Juist...
Het aantal nog te behandelen beleggingsverzekeringsklachten neemt steeds verder af. Vorig jaar juli stond de teller op 500, inmiddels is dat meer dan gehalveerd tot...
Het bestuur van Kifid heeft twee nieuwe leden van de Geschillencommissie benoemd: Marjan Tjia start op 1 juli en Debbie van der Linden per 1 oktober. Beiden...
Kifid heeft in 2021 in totaal 3.019 klachten van consumenten tegen hun financiële dienstverlener in behandeling genomen. Hiervan werd 43 procent opgelost door...
De geactualiseerde reglementen van Kifid zijn toegankelijker en begrijpelijker gemaakt. In plaats van een droog overzicht van regels heeft het klachteninstituut...