nieuws

Neem ‘uitvaart’ op in uw abonnement

Financiële planning 861

Drie op de tien intermediairs bieden het advies en de nazorg over de financiering van uitvaartkosten in een abonnement aan. Door verschillende (uitvaart)diensten op te nemen in uw abonnement, neemt de (toegevoegde) waarde van uw abonnement en uw dienstverlening toe. Uw relatie zal uw dienstverlening nog meer waarderen. Dit rechtvaardigt ook een eventuele hogere abonnementsprijs.

Neem ‘uitvaart’ op in uw abonnement

Overweegt u ook om uitvaart in een abonnement aan te bieden? Onderstaand treft u een overzicht aan van mogelijke producten en diensten die u kunt opnemen in uw abonnement.

Inventarisatie uitvaartkosten

Samen met de klant inventariseert u de uitvaartkosten van de verschillende gezinsleden (Monuta heeft verschillende middelen die u hierbij helpen).

Adviseren en vergelijken

Op basis van de persoonlijke uitvaartwensen geeft u advies of een uitvaartverzekering in de specifieke financiële situatie noodzakelijk is. U vergelijkt aanbieders en let hierbij zowel op de goede polisvoorwaarden als op de gunstige premiestelling.

Aanvragen uitvaartverzekering

Als blijkt dat een uitvaartverzekering zinvol is en de klant besluit dat hij het risico met een uitvaartverzekering wil afdekken, dient u de aanvraag voor uw klant in. U helpt bij het invullen van het aanvraagformulier en gezondheidsverklaring.

Beheer van de uitvaartverzekering

• U controleert de polis van de aanbieder.
• Als er gedurende de looptijd van de verzekering veranderingen zijn in de gezinssituatie van de klant, dan wijzigt u de gegevens.
• Regelmatig brengt u voor de klant in kaart of de uitvaartwensen en de bijbehorende kosten nog aansluiten bij de verzekering die is afgesloten.

Uitkering bij overlijden

Bij een eventueel overlijden ondersteunt u de klant bij het aanvragen van de uitkering bij de aanbieder.

Vragen beantwoorden

U bent vraagbaak voor uw klant over de lopende verzekeringen of een nieuwe uitvaartverzekering. Maar ook vragen rondom een uitvaart kan uw klant aan u stellen (Monuta zorgt ervoor dat u snel en duidelijk een antwoord krijgt voor uw klant).

Artikelen in nieuwsbrief

U stuurt uw klant regelmatig informatie om ze op de hoogte te houden over zaken die van belang zijn ten aanzien van een uitvaart en de kosten daarvan.

Korting bij notaris

Als intermediair kunt u afspraken maken met een notariskantoor over mogelijke voordelen of kortingen voor uw klant, als hij aangeeft dat hij een abonnement bij u heeft afgesloten. Een korting bijvoorbeeld voor het laten opstellen van een testament of een samenlevingscontract.

Grafkosten

Grafkosten stijgen in sommige gemeenten fors. U informeert uw klant over de kosten en stijgingen in zijn regio en stemt uw advies hierop af zodat uw klant voldoende verzekerd blijft (tip: maak gebruik van de grafkostenmeter van Monuta).

Gratis vastleggen uitvaartwensen

Uw klant kan zijn uitvaartwensen gratis vastleggen. U overhandigt uw klant een overzichtelijk formulier waarop hij zijn wensen eenvoudig en gratis kan invullen.

Meer diensten

Dit zijn slechts tien voorbeelden waarmee u uw (uitvaart)abonnement vorm kunt geven. Doet u zaken met Monuta dan zijn er nog veel meer diensten waar u gebruik van kunt maken. Te denken valt aan het samen organiseren van bijeenkomsten op Monuta uitvaartcentra of het ter beschikking stellen van boekjes die uw klant ondersteunen in de periode na een overlijden.

Dit is een partnerbijdrage van Monuta. Bekijk hier een volledig overzicht van partnerberichten van Monuta.

Meer weten over Monuta? Lees hier meer.

Reageer op dit artikel