Paul de Heer

Paul de Heer is managing consultant van Delphis Marketing en founding partner van Guideology.

Hoe houd je de ORV in leven?

Hoe houd je de ORV in leven?

Is er een ORV voor de ORV? Ik bedoel: de ORV lijkt zwaar ziek. Sinds jaren is het een prijsproduct met dalende marges. De lage premies staan in de beleving van de...

Help pensioendeelnemers door de inzet van gedragspsychologie

Help pensioendeelnemers door de inzet van gedragspsychologie

Christina Bazan y Kapteijns van Scildon stelt op het FFP Forum dat de kwaliteit van pensioencommunicatie beter moet. Beter: voldoende frequent, juist, volledig én...

Een eerlijke prijs

Een eerlijke prijs

Waar wil uw klant u voor betalen? Een 'eerlijke' prijs is niet rationeel. Hoe gaat u daarmee om? En wat hebben slotenmakers en financieel dienstverleners met elkaar...

Wie zoet is krijgt lekkers…

Wie zoet is krijgt lekkers…

Sinterklaas is vroeg dit jaar! Wie zoet is (veilig autorijdt zonder smartphone) krijgt lekkers (een verantwoorde Tony Chocolonely reep bijvoorbeeld). Wie dit niet...

Soft skills in financiële dienstverlening steeds belangrijker

Soft skills in financiële dienstverlening steeds belangrijker

De minister schrijft een brief over de evaluatie van het provisieverbod. Daarin staan interessante bevindingen uit de onderzoeken. Wat blijkt? Waardeperceptie van...

Met regels krijg je geen vertrouwen

Met regels krijg je geen vertrouwen

De AFM constateert dat het vertrouwen in de financiële dienstverlening laag is. Het antwoord: meer regelgeving. Dat werkt averechts! Wat wel werkt: écht...

Word klant en red de wereld!

Word klant en red de wereld!

Financiële dienstverleners zijn bijzondere bedrijven. Commercieel, maar met een grote maatschappelijke functie. Hoe balanceer je dat communicatief? Niet door...

Welke premiekorting heeft uw klant het liefst: 20% of € 35,-?

Welke premiekorting heeft uw klant het liefst: 20% of € 35,-?

Welke premiekorting heeft uw klant het liefst: 20% of € 35,-? Dat hangt af van het oorspronkelijke bedrag, zult u zeggen. Dat klopt. Maar wat als dat € 175,- is?...

Kom je op mijn feestje?

Kom je op mijn feestje?

Altijd leuk: een uitnodiging! Voor een feestje of een interessante bijeenkomst. Zeker als je wordt uitgenodigd door iemand waarmee je veel en goed contact hebt....

Respecteer de klant en houd het simpel!

Respecteer de klant en houd het simpel!

De discussie over wie, wanneer en waarover met de klant mag communiceren is nog niet afgerond. Het blijft zelfs een heikel punt. Daarom drie logische uitgangspunten.