Mike Potter

Mike Potter is registermakelaar en taxateur van assurantieportefeuilles.

Starter, koop geen portefeuille

Starter, koop geen portefeuille

Wekelijks krijg ik ondernemers op bezoek, startende en al gevestigde. Meestal is de vraag: heb je nog een portefeuille voor me? Starters geven als reden dat ze een...

Twee keer drie vragen aan de financieel adviseur

Twee keer drie vragen aan de financieel adviseur

Een consument die voldoende geld heeft, en misschien wel daardoor ook weinig tijd, verdiept zich niet graag in allerlei complexe zaken. Die consument laat zich...

Is er verschil tussen waarde en prijs?

Is er verschil tussen waarde en prijs?

Taxateurs worden regelmatig geconfronteerd met het verschil tussen waarde en prijs. Waarde en prijs zijn twee verschillende begrippen en worden bepaald door...

Portefeuille kopen of verkopen en waar het mis kan gaan

Portefeuille kopen of verkopen en waar het mis kan gaan

Een portefeuille kopen of verkopen is vaak een langdurig proces met veel voetangels en klemmen. Als je weet wat je te wachten staat kun je veel problemen voor zijn...

Samenwerken kan veel opleveren, maar ook heel veel kosten

Samenwerken kan veel opleveren, maar ook heel veel kosten

Een succesvolle samenwerking vereist een paar goed doordachte stappen. Als je die stappen met je beoogde samenwerkingspartner gedegen doorneemt leidt dat tot een...

Wat is je portefeuille waard?

Wat is je portefeuille waard?

De prijzen van assurantieportefeuilles zijn de afgelopen jaren nogal sterk gedaald. Er lijkt nu een stabilisatie in de markt. Hoe gaat het verder en wat is voor de...

Is er leven na de dood?

Is er leven na de dood?

Dat de assurantietussenpersoon het moeilijk heeft, is duidelijk. Alle indicatoren staan dezelfde kant uit. Omlaag! De trend is ook al een hele tijd duidelijk. Maar...

Leveren wat je klant vraagt

Leveren wat je klant vraagt

Tien jaar geleden was kennis over verzekeringen het domein van de tussenpersoon. Hij was de bron van de informatie en daarmee het uitgelezen verkooppunt voor...

Ben ik goed verzekerd? Betaal ik niet teveel? Ben je er voor mij?

Ben ik goed verzekerd? Betaal ik niet teveel? Ben je er voor mij?

Als jij wilt dat jouw klant jou gaat belonen voor jouw werk kun je maar beter precies weten wat een klant van je verwacht. Voor de meeste bedrijven is dat een...

Het zit tussen jouw oren

Het zit tussen jouw oren

Laat ik er direct duidelijk over zijn. Provisie als beloningsmodel is eindig. En wel op korte termijn. En voor alle producten. Ja, dus ook voor particuliere...