nieuws

Centraal Beheer Achmea biedt ‘totaal woonconcept’

Archief

Centraal Beheer Achmea biedt particulieren voortaan behalve verzekeringen voor woning en inboedel ook een reeks diensten die het wooncomfort ten goede komen. De zogeheten ‘Woongarantverzekering’ is een nieuw concept, dat bestaat uit vijf bestaande en vier nieuwe onderdelen (drie nieuwe dekkingen en een servicepakket).

Centraal Beheer Achmea heeft Woongarant ontwikkeld op basis van onderzoek onder haar klanten. Dat leidde tot nieuwe dekkingen, zoals diefstal of beschadiging van de videocamera (kostbaarheden buitenshuis), afbranden van een zelf gemaakte keuken of dito schuurtje bij een huurwoning (eigenaarsbelang) en diefstal van tuinmeubilair en herstel van tuinbestrating wegens een leidingbreuk (tuinverzekering).
Met de nieuwe Pechhulp Thuis kunnen huiseigenaren bij noodgevallen binnenshuis, zoals lekkage of kortsluiting in de meterkast, kosteloos een reparateur inschakelen. Niet langer hoeven zij eerst zelf kosten te maken die pas na declaratie vergoed worden door de verzekering.
Van de al bestaande verzekeringen is de dekking zodanig uitgebreid, dat volgens Centraal Beheer niemand meer onderverzekerd hoeft te zijn. Zo is de inboedel standaard verzekerd tegen een maximumbedrag van e 100.000, tot en met de inhoud van de vriezer aan toe. De basis opstalverzekering heeft een maximale dekking van e 350.000. Meer verzekeren is mogelijk.
Comfortdiensten
Ongeacht het aantal verzekeringen dat de consument uit het Woongarantpakket kiest, ontvangt hij daarbij automatisch het Service Certificaat. Dat geeft recht op dertien voordelige of zelfs gratis gemaksdiensten op het gebied van (de aankoop van) een nieuwe woning, onderhoud en veiligheid. De verzekerde kan zo onder meer een beroep doen op een verhuisservice, bouwtechnische keuring, een reinigingsbeurt van buitenschilderwerk, vakantiesurveillance en een woningpreventiecheck. Centraal Beheer Achmea werkt hiervoor samen met bedrijven als het landelijke verhuisnetwerk Euromovers, GoedGeregeld van Nuon en ijzerwarenketen Enorm. Met één telefoontje wordt de gewenste service ingeschakeld. “Het is de eerste keer in verzekeringsland dat een dergelijke samenwerkingsvorm tot stand is gekomen”, aldus de maatschappij.
De negen verschillende verzekeringen in Woongarant zijn afzonderlijk te sluiten. Ook het bepalen van de juiste verzekeringsvorm is volgens Centraal Beheer vergemakkelijkt. Wie zijn type woning, aantal kamers en aantal gezinsleden weet, weet voldoende om een verzekering te kiezen en te sluiten. Behalve telefonisch kan dat ook via internet (www.centraalbeheer.nl).
Ook het herstel van tuinbestrating na een leidingbreuk is gedekt in het Woongarantpakket.

Reageer op dit artikel