Dela stopt alle samenwerking met het intermediair

Dela stopt alle samenwerking met het intermediair

Een uitvaartverzekering aanvragen bij Dela kan vanaf 15 september niet meer via een tussenpersoon. De uitvaartverzekeraar gaat zich volledig richten op het directe kanaal. Dela zet wel de dienstverlening voort voor de uitvaartpolissen die in het verleden via het intermediair zijn gesloten. Volgens Dela-directeur Edzo Doeve betekent het besluit een grote stap in het verbreden van de dienstverlening.

Volgens Dela vormt direct contact met de leden de basis voor de dienstverlening. “Door rechtstreeks contact te hebben krijgt de coöperatie meer inzicht in de specifieke behoefte en verwachtingen van haar leden.”

De Eindhovense uitvaartspecialist ziet dat klanten steeds meer zelf doen door de toenemende digitalisering. Het intermediair gaat daardoor een minder belangrijke rol spelen. Bovendien is volgens Dela het adviseren over de uitvaartverzekering vaak geen kernactiviteit meer.

'Samenwerking op prijs gesteld'

"De samenwerking met het intermediairkanaal hebben wij de afgelopen vijftien jaar zeer gewaardeerd”, schrijft Doeve. “We willen echter nog meer voor onze leden betekenen. We willen daarom direct met onze leden communiceren, hun behoeften begrijpen en oplossingen op maat bieden. Deze aanpak verstevigt deze relatie, terwijl we tegelijkertijd efficiënter en effectiever opereren."

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.