Hoe ingewikkeld was het om te introduceren?
“Niet, het is niet ingewikkeld. Het is een HDN-bericht. Het is al uitgevonden, je moet het alleen implementeren. Dat we het nu pas hebben, heeft eerder met prioriteit te maken."
Wordt er al veel gebruik van gemaakt?
“We hebben dit nog maar net geïntroduceerd. Het wordt gebruikt, maar nog niet in heel grote volumes. Er werd wél meteen heel positief op gereageerd vanuit het intermediair: ‘Hè, hè, nu hoeven we niet meer dubbel de zaak in te kloppen.’”
Waarom had het dan geen prioriteit? Vanuit het intermediair was hier veel vraag naar.
“Klopt, die zaten hier op te wachten. Het is ook niet dat het geen commerciële prioriteit had, maar er zijn simpelweg ook zaken waar we als bank aan moeten voldoen. Dat gaan dan voor op andere zaken. We kunnen niet alles tegelijk.”
Zou er een mogelijk negatief effect kunnen zijn? Adviseurs kunnen nu veel eenvoudiger zien voor welk deel van hun portefeuille oversluiten interessant wordt.
“Een commercieel risico? Dat is bij Florius nooit een reden geweest om er niet mee aan de slag te gaan. Er was altijd al een mogelijkheid om actuele klantgegevens te uploaden in het eigen crm. Dat boden we al aan, het was alleen wat omslachtiger. Maar dat geeft wel aan dat commerciële zaken nooit een rol hebben gespeeld.”
De koppeling is nu gemaakt met Elements van Faster Forward. Wanneer volgen de andere crm-aanbieders?
“Daar is geen vaste tijdlijn voor. We zijn hierin ook afhankelijk van andere partijen, maar de teams die ermee bezig zijn hebben we de contacten. Belangrijk is dat we het zo snel mogelijk willen uitbreiden. Ik durf er nog geen harde uitspraken over te doen, maar het streven is om het in de zomer helemaal afgerond te hebben.”