AMmagazine, editie 68 2022
Meld je aan voor de AMsignalen nieuwsbrief!

Gedragsinzichten van consumenten zijn voor verzekeraars waardevolle informatie. De AFM bracht in 2021 naar aanleiding van dat gegeven drie principes naar buiten: (gedrag) 'begrijpen', 'sturen' en 'meten'. Afgelopen week publiceerde de toezichthouder haar bevindingen van de toepassing daarvan.
Het schadeherstelbedrijf Autogroep Twente krijgt geen kwart miljoen schadevergoeding vanwege een brand die ontstond door een 'zelfontbrandende Renault Scénic'. In 2020 vloog een oud model Scénic die bij de garagist op de brug stond, in de fik.
Van compleet verzonnen salarisstroken tot zzp'ers die eventjes bij een bevriende opdrachtgever in loondienst gaan: de vormen die hypotheekfraudezaken aannemen zijn tamelijk talrijk, leert de praktijk. En de grootste vorm van fraude vindt vrijwel dagelijks plaats.
Samen met verzekeraars Flyct Letselschade, Hofmans Letselschade en Wijs Letselschade zet Nh1816 een samenwerking op om de schadeafwikkeling van letselschadeclaims te versnellen. Naar eigen zeggen leidt dit in de praktijk tot minder administratieve lasten, snellere communicatie en beter afgestemde verwachtingen.