Ron Bavelaar (Univé) wil op tv geen polis meer aanprijzen, maar 'de mentaliteit van het merk'

Ron Bavelaar (Univé) wil op tv geen polis meer aanprijzen, maar 'de mentaliteit van het merk'

Al sinds 2009 worden kijkers van Studio Sport en het Sportjournaal geconfronteerd met het merk Univé. Een echte commercial heeft Univé echter al zeven jaar niet meer afgeleverd. Tot deze week, want Univé lanceerde gisteren een nieuwe reclame voor op tv en online. De verzekeraar brengt geen producten onder de aandacht, maar wil vooral de waarden van het merk laten zien.

“Univé is meer dan een verzekeraar en bemiddelaar”, zegt ceo Ron Bavelaar. “Als ledenorganisatie mogen onze leden veel meer van ons verwachten dan een goed advies of een verzekeringspolis.” Volgens Bavelaar is bij het grote publiek wel bekend dat Univé verzekeringen verkoopt en adviseert, maar is die op product gebaseerde perceptie te smal.

Mentaliteit van het merk

De reclamecampagne moet dus vooral ‘de mentaliteit van het merk’ laten zien en voelen. De spot gaat over een jongetje die twee fietslampjes krijgt van de lokale Univé-adviseur. De commercial zal de komende zes weken meedraaien in de reclameblokken.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.