Schadehersteller Valet start dienst voor intermediairs die geen nee willen verkopen

Schadehersteller Valet start dienst voor intermediairs die geen nee willen verkopen

Wél verzekerd, maar de premieterugval is te hoog om de schade via de verzekeraar te laten herstellen. Assurantieadviseurs die dat een vervelende boodschap vinden voor hun klant, hoeven wat Valet betreft geen nee meer te verkopen. Met Valet Intermediair maken ze een offertetool beschikbaar waarmee ze de klant direct kunnen ontzorgen. De adviseur spaart daarnaast voor gratis autoschadeherstel.

Een klant zou natuurlijk de schade gewoon via zijn verzekeraar kunnen laten herstellen, en de kosten daarna terugbetalen om de BM te herstellen. “Dat zou kunnen”, reageert Rob van Nuenen, product director bij Valet. Hij verwacht dat de klant via hem toch beter uit is.

Als een adviseur al een paar schades via ons heeft laten herstellen, kan hij een goede klant een gratis bumper geven”

“Wij calculeren voor deze service niet in Audatex. Audatex-calculaties zitten ruimer in de prijs. Daarnaast wordt er gewerkt met bruto-onderdeelprijzen. Wij calculeren alleen de tijd die echt nodig is voor het herstel en ons verdienmodel ziet niet in de onderdelen. Wij denken dat het altijd goedkoper kan.”

Landelijke dekking

Valet is een schadehersteller die werkt vanuit vier locaties in Nederland. Drie in Brabant en één in Utrecht. De dekking is volgens Van Nuenen toch landelijk. Voor alle klanten werkt Valet met een haal- en brengservice. De auto van een klant in Groningen wordt dan bijvoorbeeld in Utrecht hersteld. Bij complexe schades werkt Valet samen met andere schadebedrijven.

Gratis herstel voor goede klant

Adviseurs die Valet Intermediair gebruiken, bouwen ook een spaartegoed op: 5 euro per elke 100 euro bruto schadelast. Dat tegoed kan de tussenpersoon vervolgens zelf inzetten om iemand anders het herstel gratis aan te bieden. “Als een adviseur al een paar schades via ons heeft laten herstellen, kan hij een goede klant een gratis bumper geven”, legt Van Nuenen uit.

'Voor schrijnende gevallen'

Het opgespaarde tegoed uit laten keren kan niet. “We vonden het een beetje plat om zo maar geld of korting te geven”, zegt Van Nuenen. “Het gaat er niet zozeer om dat we de tussenpersoon willen omkopen. We weten dat het een vervelende ervaring is om nee te verkopen. Op deze manier kunnen adviseurs voor de schrijnende gevallen een oplossing bieden.”

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.