Met de introductie van CareToDrive speelt Aon in op de toename van de verkoop van tweedehands auto’s en de wens van autobezitters om niet met onverwachte kosten te worden geconfronteerd. Tot voor kort was private lease daarvoor de enige optie. Aangesloten autodealers bieden met de nieuwe oplossing van Aon de mogelijkheid om een tweedehandsauto te combineren met een abonnement.
Oplossing bedoeld voor particulieren
De oplossing is bedoeld voor particulieren die een tweedehands personenauto aanschaffen tussen de 3 en 8 jaar oud met maximaal 100.000 kilometer op de teller. “Eén van de grootste ergernissen is dat je tijdens een APK-keuring of periodieke onderhoudsbeurt geconfronteerd wordt met onverwacht hoge kosten”, zegt Robert Spaan managing director business development bij Aon. “Het is niet voor niets dat private lease steeds populairder wordt. Met CareToDrive bieden we via de autodealer dezelfde zekerheid voor een vast bedrag per maand, maar dan met je eigen tweedehandsauto en zonder een BKR-registratie.”
Onverwachte reparaties voor vast bedrag
Met CareToDrive worden onverwachte reparaties aan mechanische en elektrische onderdelen, periodiek onderhoud, slijtage, APK, pechhulp en vervangend vervoer gedekt voor een vast bedrag per maand en kan op basis van data preventief onderhoud worden uitgevoerd door dealers. Alle mechanische en elektrische onderdelen zitten in de dekking, onderdelen aan de ‘buitenkant’ van de auto zoals glas, banden en de lak niet.
Geen sprake van eigen risico
Van beperkingen zoals een eigen risico en een claimlimiet is geen sprake. De nieuwe oplossing wordt via geselecteerde autodealers in abonnementsvorm verstrekt aan klanten die een tweedehandsauto aanschaffen, waarbij de hoogte van het maandbedrag afhangt van factoren zoals de leeftijd van de auto, het aantal gereden en verwachte kilometers, het type voertuig en de eventuele aanwezigheid van fabrieksgarantie.