De verzekeraar uit Rotterdam heeft zijn eerste verjaardag aangegrepen om bestaande klanten te waarderen door de Klant Cadeau Show in het leven te roepen. “Het afgelopen jaar hebben wij onze nieuwe merknaam geïntroduceerd met boegbeeld Usain Bolt. Hiermee onderstrepen wij de snelheid waarmee onze verzekeringsproducten kunnen worden vergeleken en afgesloten”, vervolgt Adams. “Maar daarnaast blijft service geven aan onze klanten altijd prioriteit. Wij geloven namelijk in kwaliteit en de klant verrassen. Daar maakt deze prijzenloterij een onderdeel van uit.”
Klanten verrassen met fun
Adams geeft aan dat Allianz Direct niet gelooft in loyaliteitsprogramma’s als punten sparen. “We willen meer fun en klanten verrassen.” Een korting voor alle klanten op de verzekeringspremie was voor de verzekeraar geen reële optie. “Onze prijs is al aantrekkelijk en als je alle klanten korting geeft, dan is die niet noemenswaardig. We geven overigens ook geen heel grote prijzen weg.”
Lamborghini-experience, slipcursus en slimme deurbel
Voor de Klant Cadeau Show wordt elk actueel polisnummer van bestaande klanten omgezet in een lotnummer. Daarnaast worden langdurige klanten en klanten met meerdere polissen met extra winkansen beloond. De eerste trekking is over een week, waarbij prijzen als een Lamborghini-experience, een slipcursus of een slimme deurbel zijn te winnen. Klanten die geen kans willen maken op een prijs kunnen zich overigens eenvoudig afmelden voor de prijstrekking.
Allianz Direct was voorheen Allsecur
Eind 2019 ging verzekeraar Allsecur verder onder de naam Allianz Direct. Allsecur was al sinds de start in 2008 onderdeel van Allianz, maar nam de merknaam van het moederbedrijf aan toen vier Europese online merken van Allianz werden samengevoegd tot één Europees verzekeringslabel.